Ny udvikling i discountkrigen: Føtex sænker priserne
Føtex tager kampen op med discountbutikkerne og sænker priserne på en masse varer. Det har krævet en trecifret millioninvestering.
Med en ny satsning vil Føtex konkurrere på prisen med landets discountbutikker. Det skriver dagligvarekæden i en pressemeddelelse.
I løbet af de kommende uger vil priserne på mere end 2000 hverdagsvarer blive sænket. Satsningen sker få uger efter, den konkurrerende dagligvarekæde Meny lancerede deres priskoncept Discount Match.
- Der er tale om en helt regulær prisinvestering, hvor vi sænker priserne varigt. Der er ikke tale om kortvarige tilbud eller kampagnepriser, siger direktør i Føtex, Thor Jørgensen, i pressemeddelelsen.
- Men i stedet et helt klart ønske fra vores side om at blive blandt de allerbilligste butikker i landet og netop skabe Danmarks bedste indkøbsoplevelse ved at forene kvaliteten fra et supermarked med det, som discountbutikker gør godt, nemlig prisen, fortsætter han.
Ifølge Finans.dk har Dansk Supermarked investeret 250 mio. kroner i prisnedsættelserne.
Prisen betyder alt
Blandt de første varer i satsningen er stykprisen på frugt, som bliver sænket med 20 procent. Et andet eksempel er prisen på en bakke med 400 gram hakket oksekød - de går fra 31,95 kroner til 26,50 kroner.
- Der er ingen tvivl om, at man skal gøre sig fortjent til at blive valgt til af kunderne i Danmark. Danskerne ved, hvad de vil have, og hvad de vil give for det, siger Thor Jørgensen.
- Supermarkeder skal simpelthen være relevante på prisen, ellers har de ingen rolle i dagligdagen. Derfor lancerer vi nu en massiv investering i at sænke priserne. Vi har i forvejen et bredt udvalg af kvalitetsvarer i føtex, og det fortsætter vi med at styrke. Nu forener vi det samtidig med de allerbedste priser, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops