Ny udvikling i discountkrigen: Føtex sænker priserne
PROFILJOBS
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil
KINGS & QUEENS ÅBNER I AARHUS og søger personale – kom og bliv en del af en modesucces!

Føtex tager kampen op med discountbutikkerne og sænker priserne på en masse varer. Det har krævet en trecifret millioninvestering.
Med en ny satsning vil Føtex konkurrere på prisen med landets discountbutikker. Det skriver dagligvarekæden i en pressemeddelelse.
I løbet af de kommende uger vil priserne på mere end 2000 hverdagsvarer blive sænket. Satsningen sker få uger efter, den konkurrerende dagligvarekæde Meny lancerede deres priskoncept Discount Match.
- Der er tale om en helt regulær prisinvestering, hvor vi sænker priserne varigt. Der er ikke tale om kortvarige tilbud eller kampagnepriser, siger direktør i Føtex, Thor Jørgensen, i pressemeddelelsen.
- Men i stedet et helt klart ønske fra vores side om at blive blandt de allerbilligste butikker i landet og netop skabe Danmarks bedste indkøbsoplevelse ved at forene kvaliteten fra et supermarked med det, som discountbutikker gør godt, nemlig prisen, fortsætter han.
Ifølge Finans.dk har Dansk Supermarked investeret 250 mio. kroner i prisnedsættelserne.
Prisen betyder alt
Blandt de første varer i satsningen er stykprisen på frugt, som bliver sænket med 20 procent. Et andet eksempel er prisen på en bakke med 400 gram hakket oksekød - de går fra 31,95 kroner til 26,50 kroner.
- Der er ingen tvivl om, at man skal gøre sig fortjent til at blive valgt til af kunderne i Danmark. Danskerne ved, hvad de vil have, og hvad de vil give for det, siger Thor Jørgensen.
- Supermarkeder skal simpelthen være relevante på prisen, ellers har de ingen rolle i dagligdagen. Derfor lancerer vi nu en massiv investering i at sænke priserne. Vi har i forvejen et bredt udvalg af kvalitetsvarer i føtex, og det fortsætter vi med at styrke. Nu forener vi det samtidig med de allerbedste priser, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Norsk kæde overtager flere af Top-Toys butikker
Kendt tegneserieforretning må dreje nøglen om
Her er Pandoras nye topchef
Fødevarekoncern henter chef i Coop
Detailfolk retter: Neye-butikkerne har million-overskud
Lidl gennemfører stor udvidelse af sortimentet
Ikea overvejer en Amazon-agtig platform
Superbrugsen henter ny salgsdirektør
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?