Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Ekspert: Sådan vinder kæderne discountkrigen

Foto: Kiwi



Tirsdag den 2 maj 2017 kl. 10:45 - Kilde: Business

Kundernes forventninger til discount-supermarkederne har ændret sig. Der skal mere til end billige varer, vurderer ekspert.

Der er fem discountkæder tilbage i Danmark efter Kiwis lukning i sidste uge. Kæderne kæmper hårdt om de danske kunders gunst, og de har en stor opgave at løfte, hvis de ikke vil gå samme vej som Kiwi.

Det forklarer direktør for Retail Institute Scandinavia, Henning Bahr, til Berlingske. Han vurderer, at kæderne i dag skal gøre en ekstra indsats, så kunden får den samme oplevelse som i de dyrere supermarkeder. Det er ikke længere nok bare at sælge varer til en lav pris. Sortimentet skal være stort og personalet skal optræde serviceminded.

- Lavprissupermarkederne er en branche, hvor marginalerne er meget små. Hvis man ikke optimerer tingene hver eneste dag, så kan man risikere at gå fra et overskud til et underskud, siger Henning Bahr.

Udbuddet er eksploderet

I dag ser markedet for discount således ud: Netto har 450 butikker. Rema 1000 har lige under 300. Lidl har omkring 100 butikker, mens Aldi er oppe på 220 butikker. Faktakæden har omkring 400 butikker.

- Nogle af kæderne har udbygget deres butikskæder i kraft af en større strategi, men hvis der ikke er blevet skelet til markedet, så resulterer det i underskud og lukninger, siger Henning Bahr.

Antallet af discountbutikker er bare vokset og vokset i Danmark. I 1985 fandtes der 219 butikker. I 2005 var der 1114, mens der i 2016 var 1566 discountbutikker.

LÆS OGSÅ: Dagrofa-boss: Derfor lukker vi Kiwi

Læs hele artiklen på Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD