Kiwi's nye slogan lægger sig tæt op ad konkurrent
Discountkæden Kiwi ændrer slogan for at promovere et sundere image. Men sloganet minder meget om en af konkurenternes slogan.
Det er ikke længere nok at være billig, hvis man vil ind i kampen om det danske discount-marked. Det har discountkæden Kiwi måttet indse. Derfor har Kiwi valgt en ny strategi, der må siges at ligge ret tæt op ad den norske kollega Rema 1000's slogan.
Kiwi har nemlig valgt et nyt slogan: Discount med omtanke. Det lyder næsten som det slogan Rema 1000 plejer at bruge: Discount med holdning.
Kiwi skriver selv i en pressemeddelelse, at det nye værdisæt, som følger med sloganet, vil skabe rammen om en nye fortælling om Kiwi, som bliver lanceret i kædens tilbudsavis, i TV- og radiospots og på kædens website.
- Discount med omtanke er overskriften på alt det, KIWI allerede er. Men det er også en rød tråd for, hvad vi vil fremover. Tag f.eks. svanemærkningen af vores butikker og målsætningen om at få svanemærket hele vores kæde eller vores sortering af bioaffald og energiforbedringerne i butikkerne. Det er alt sammen initiativer, som vi synes er discount med omtanke, forklarer kædedirektør, Carsten Hansen, i en pressemeddelelse.
Nye butikker
I tillæg til den nye strategi planlægger Kiwi at åbne over 60 nye butikker i Danmark frem mod 2020. Derudover har Kiwi over sommeren investeret et tocifret millionbeløb i at forny inventaret i sine 99 eksisterende butikker, skriver Kiwi.
- Ligesom vi lige nu gearer op for vores investeringer i det eksisterende butiksnetværk, har vi en ambitiøs vækstplan for KIWI frem mod 2020. Her åbner vi over 60 nye butikker i Danmark, og øger vores synlighed på markedet markant. Men ikke nok med det, vi vil også øge medarbejderstaben betydeligt. Alt det kræver, at vi har en entydig og klar rettesnor og fortælling om, hvem KIWI er, som alle kan samles om", siger Carsten Hansen.
KIWI er ejet af Dagrofa og beskæftiger cirka 2.400 medarbejdere.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter