Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kiwi dumper test - og lover opstramninger

Arkivfoto af en Kiwi-butik
Foto: Kiwi



Friday den 13 November 2015 kl. 09:57 af: Søren Duran Duus

Direktøren for Kiwi-kæden står med røde ører, efter Søndagsavisen har afsløret en frugt- og grøntafdeling med synligt mug og råd. 

Der skal strammes op i Kiwi.

Sådan siger Kiwis administrerende direktør, Carsten Hansen, til Søndagsavisen.

Det sker i forbindelse med anden del af Søndagsavisens servicetjek, hvor avisen har haft fokus på blandt andet varernes friskhed, ligesom der er blevet kigget efter rod og manglende indkøbskurve og kundevogne.

- Æbler med synligt mug og råd, citroner med blåfarvet mug på det meste af skrællen og peberfrugter, der er ved at gå i opløsning, står der blandt andet i artiklen ’Danmarks bedste supermarked: Rådne varer og rod i supermarkederne’ efter Søndagsavisens Kiwi-besøg i kategorien discountbutikker.

LÆS OGSÅ: Franchisekøbmænd skal styrke Kiwi

Kvickly dumper også

Kvickly er ifølge Søndagsavisens tjek det supermarked, der har klaret samme test dårligst. Især rod i butikkerne er med til at trække kæden i bund.

- Det er ren sjusk, og det er tegn på, at butikkerne ikke følger vores klare procedurer for, hvornår der står varer i gangene, og hvem der sikrer orden i kurve og vogne. Det er simpelthen ikke godt nok, siger kædedirektøren i Kvickly, Søren Steffensen, til avisen.

Ligesom sidste år har Søndagsavisen i år gennemført en storstilet undersøgelse af servicen i de danske supermarkeder og discountbutikker. I år besøgte avisen 119 butikker fordelt på 11 kæder over det meste af landet en dag i slutningen af oktober.

Første deltest havde fokus på kasseservice, hvor Kvickly er bedst, konkluderer Søndagsavisen. Denne anden test har haft fokus på ’friske varer og butikkens udseende’, mens tredje og sidste deltest har fokus på ’medarbejdernes viden’.

LÆS OGSÅ: Tjek: Dette supermarked har den bedste kasseservice

LÆS OGSÅ: Stort servicetjek: Her er de bedste supermarkeder i 2014



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD