Dagrofa henter ny kædedirektør i succesfuldt modebrand
Fødevarekoncernen Dagrofa opruster. Tre af købmandskæderne har fået ny direktør - og det samme gælder for det digitale område.
To nye ansigter bliver en del af toppen i Dagrofa.
Esben Keller er netop præsenteret som ny kædedirektør for kæderne Spar, Min Købmand og Let-Køb. Han kommer direkte fra modebrandet Rains, hvor han blandt andet sad med ansvaret for den globale detailstrategi.
Samtidig bliver Clarissa Eva Leon - som har været digital chef i DSB gennem en lille håndfuld år - digital direktør i den store fødevarekoncern.
- Esben kommer med en stor erfaring fra detailbranchen, og hans strategiske tankegang og evne til at få strategier til at fungere i praksis vil sikre, at Spar, Min Købmand og Let-Køb vil fortsætte den stærke udvikling, som kæderne er inde i, siger koncernchef i Dagrofa, Tomas Pietrangeli.
- Clarissas ansættelse accelerer vi vores digitale indsats, og det vil kunne mærkes internt i Dagrofa og også blandt vores kunder, købmænd og samarbejdspartnere, siger Tomas Pietrangeli.
På tærsklen til offensive satsninger
De to nye direktører er tiltænkt en vigtig rolle i udviklingen og implementeringen af en strategiplan for 2022-2024, som skal erstatte den nuværende strategi under overskriften StærkereSammen.
Selv kalder Dagrofa den kommende strategi for endnu mere offensiv.
- Dagrofa er inde i en meget spændende udvikling med butiksvækst og vundne markedsandele, og den lokale nærhed og forankring, som særligt Spar, Min Købmand og Let-Køb repræsenterer, er mere efterspurgt end længe set, siger Esben Keller.
Hvor Esben Keller allerede har flere års detail-erfaring, så bevæger Clarissa Eva Leon sig ud i mere ukendt terræn.
- Jeg er rigtig glad for muligheden for at træde ind i en helt ny branche, som det seneste år i den grad har haft stor offentlig interesse, siger hun og fortsætter:
- Samtidig ser jeg frem til at bruge mine erfaringer med at sætte fart på en digital udvikling, som i nutidens samfund spiller en vigtig rolle både internt i en organisation og eksternt i forhold til vores kunder, siger Clarissa Eva Leon.
LÆS OGSÅ: Dagrofa vinder markedsandele - men millionerne fosser stadig ud
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops