Reklamebureau: Status på Biancos shitstorm efter en uge
Bureauet bag Biancos udskældte reklamefilm gør status. Hvad gik skidt, og hvad gik godt?
Johan Køhler er partner hos reklamebureauet & Co, der står bag skokæden Biancos seneste reklamefilm. Han gør nu status på mediet Bureaubiz, efter en uges shitstorm som reaktion på filmen.
- Så lad os kigge på, hvordan filmen er blevet modtaget. Det nemmeste er at se på de akkumulerede reaktioner på videoen. Den har små 8000 delinger og et reach på langt over fire millioner (heraf små tre millioner organisk), skriver Johan Køhler og fortsætter:
- Den har små 2,5 millioner views og over 20.000 kommentarer – og mange af dem er virkelig vrede – men den har også 45.000 reaktioner. Ud af de 45.000 er 4400 vrede, kede af det eller den svært afkodelige smiley med åben mund. De sidste 40.500 er hjerter, grin og thumbs up.
Tre forskellige grupper
Johan Køhler vurderer, at filmen er nået ud til tre forskellige grupper af befolkningen, der alle sammen befinder sig i hver deres boble. Den ene boble er alle de vrede seere. Den anden boble er reklamefolk, der anser reklamen som et farligt skrækeksempel. Og så er der den sidste gruppe, skriver han.
- Det er alle andre. Dem vi ofte har så lidt føling med på marketinggangene, at vi distanceret kalder dem ‘målgruppen’, men som faktisk er de mennesker, hvis holdninger vi skal forestille at forstå og bekymre os om, lyder det.
Johan Køhler konkluderer derfor ud fra disse tal, at kampagnen indtil videre har været en slags succes. Han advarer desuden om, at anden del af kampagnen, som endnu ikke er offentliggjort, også er designet til at skabe en del debat.
LÆS OGSÅ: Bianco-reklame om ligestilling vækker forargelse
Læs hele artiklen på BiancoFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops