Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Udskældt Føtex-kampagne har haft stor effekt

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 26 november 2019 kl. 11:24 - Kilde: Bureaubiz

En snøvlende boksehandske har været med til at skabe et helt andet billede af Føtex. Konkrete tal viser kampagnens effekt.

Ikke alle har været lige vilde med Føtæsk-reklamerne, hvor en talende boksehandske på snøvlende vis gør folk opmærksomme på, at Føtex har sænket prisen på en lang række dagligvarer.

Men kampagnen har været yderst effektfuld. Det skriver Bureaubiz.

- Kampagnen har haft så stor gennemslagskraft, at vi dels har ændret danskernes perception, så de i dag er blevet overbeviste om, at “Føtex har gode priser”, og dels har kunnet reducere media spend med 15 procent og alligevel indfri vores målsætning, Karin Sommer til Bureaubiz. Hun er marketingchef i Føtex.

Helt konkret er andelen af kunder, som mener, at Føtex har gode priser, steget med 23 procentpoint fra 2017-2018, mens kundestrømmen er øget med lige knap to millioner.

Samtidig er hele kampagnens ROMI (return on marketing investment) sat til syv procent. Med andre ord har Føtex fået 1,07 kroner tilbage for hver krone, der er blevet investeret i prisnedsættelser og markedsføring.

LÆS OGSÅ: Aggressive supermarkeder sender fødevarepriser på retur

Læs hele artiklen på Bureaubiz


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD