Aggressive supermarkeder sender fødevarepriser på retur
Prisfaldet på fødevarer er det mest markante i ni år. Det kan ikke fortsætte, vurderer ekspert.
Overordnet set bliver det dyrere at være forbruger. Udviklingen gælder bare ikke fødevarepriserne, skriver BT.
Her er der sket et prisfald på 0,8 procent i de seneste 12 måneder, viser tal fra Danmarks Statistik.
Tilbagegangen er den mest markante siden 2009 og kommer efter en stigning på 3,9 procent i den forrige opgørelse.
En aggressiv prisstrategi hos mange af landets dagligvarekæder er hovedårsagen, mener detailekspert Bruno Christensen.
- Der er helt klart en nedre grænse for det her, og der er også flere af de aktører, som sælger varer til supermarkederne, som er ved at være trætte af det pres, supermarkederne lægger på deres priser. Så det her får en ende, siger han til BT.
LÆS OGSÅ: Discountkæde slår igen og sænker priserne
Læs hele artiklen på BTFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops