Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Facebook-storm: Flere tusind kunder reagerer på Føtex-reklame





Thursday den 21 September 2017 kl. 09:25 af: Kristian Holgersen

 

Massevis af kunder brokker sig over "belastende” Føtex-reklame med en talende boksehandske i hovedrollen.

I august gik Føtex for alvor ind i kampen mod discountbutikkerne og satte et større millionbeløb af til at sænke priserne på en lang række varer.

Fremstødet har også fået sin helt egen reklamekampagne med en snøvlende boksehandske i hovedrollen, som skal give priserne “føtæsk.”

Men ikke alle kunderne tager lige godt imod den idé på de sociale medier, hvor reklamen blandt andet bliver kaldt “belastende” og “møgirriterende”.

- Det er simpelthen den VÆRSTE og MEST BELASTENDE reklame I nogensinde har lavet, jeg får simpelthen tæsk indvendigt når jeg hører/ser den, skriver en kunde i et opslag på Føtex’ Facebookside. Det har i skrivende stund har fået næsten 2.000 likes og affødt over 1000 kommentarer.

Har også fans

Reklamerne møder dog ikke kun modstand - der er også kunder, som godt kan lide boksehandsken og dens problemer med at udtale ord helt korrekt. Gruppen af tilhængere ser endda ud til at fylde mere og mere.

- Hej Føtex Lige lidt opbakning også. Jeg syntes jeres nye reklamer er monster seje Jeg ligger ned af grin, skriver en bruger blandt andet i et opslag.

Hos Føtex har man da heller ikke planer om at ændre i reklamerne.

- Nej, det har vi ikke. Humor er en meget individuel ting, og selvom det selvfølgelig gør indtryk, når nogen fortæller, at de ikke bryder sig om reklamen, hører vi også fra mange, der kan lide reklamerne og vores boksehandske, skriver marketingdirektør i Føtex, Karin Helene Sommer, i en mail til Ekstra Bladet.

Et modspil til discountbutikkerne

Anledningen til reklamerne er markante prisnedsættelser hos dagligvarekæden, som på den måde vil kapre kunder fra det store antal discountbutikker i landet.

- Der er tale om en helt regulær prisinvestering, hvor vi sænker priserne varigt. Der er ikke tale om kortvarige tilbud eller kampagnepriser, sagde direktør i Føtex, Thor Jørgensen, tidligere på året i en pressemeddelelse.

I løbet af efteråret vil priserne på mere end 2000 hverdagsvarer blive sænket. Satsningen blev afsløret få uger efter, den konkurrerende dagligvarekæde Meny lancerede deres priskoncept Discount Match.

LÆS OGSÅ: Ny udvikling i discountkrigen: Føtex sænker priserne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD