Eksperter: Sådan får du succes på sociale medier
Tre eksperter giver et par hurtige tips til at få succes på de sociale medier. Se dem her.
Det er ikke nogen hemmelighed, at det kræver en del ressourcer at få succes på de sociale medier. Men ud over tid og penge er der også et par andre ingredienser, der er vigtige. Det fortalte fire eksperter i sociale medier om på en konference, som Dansk Erhverv afholdte for nyligt.
Redaktion med mål
Thomas Thomsen er administrerende direktør i virksomheden Konxion, der specialiserer sig i at bruge data til at skabe målrettet marketing. Han understregede blandt andet vigtigheden af at nedsætte en redaktion.
De skal arbejde med et skarpt defineret brand, en defineret målgruppe og et klart mål for, hvad redaktionen skal opnå. Derudover understregede han vigtigheden af, at film maks varer 15 sekunder og altid kan forstås uden lyd.
Planlægning og analyse
Når der sættes mål, er det også en god idé at finde ud af, hvilke sociale medier, det giver mening at være til stede på. Det forklarede Mette Willingshøj, der er kommunikations- og marketingchef i Imerco.
Hun understregede derefter vigtigheden af at være nærværende, hvilket blandt andet gøres ved at planlægge sine posts. Noget der sagtens kan gøres flere måneder ud i fremtiden. Sidst men ikke mindst understregede hun, at man skal holde sin kommunikation simpel.
SOME som identitet
Eva Steensig, der er sociolog og forbrugerekspert, bidrog med en analyse af forbrugerne på de sociale medier. Hun fortalte om den moderne forbruger, som en person der "udkommer" på de sociale medier, og at det er en del af deres identitet. Forbrugerne tiltrækkes af brands, som vil noget og som inddrager værdier i deres budskaber.
Forbrugerne kan også lide at lege med, og det skal virksomhederne turde, også selvom de mister lidt af kontrollen. De skal turde at kaste bolden til sine kunder og de skal turde at skabe deleværdigt indhold, der er finurligt, ekstremt eller sjovt.
LÆS OGSÅ: Søstrene Grene opbygger loyalitet på sociale medier
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter