Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Eksperter: Sådan får du succes på sociale medier

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 23 November 2016 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

Tre eksperter giver et par hurtige tips til at få succes på de sociale medier. Se dem her.

Det er ikke nogen hemmelighed, at det kræver en del ressourcer at få succes på de sociale medier. Men ud over tid og penge er der også et par andre ingredienser, der er vigtige. Det fortalte fire eksperter i sociale medier om på en konference, som Dansk Erhverv afholdte for nyligt. 

Redaktion med mål

Thomas Thomsen er administrerende direktør i virksomheden Konxion, der specialiserer sig i at bruge data til at skabe målrettet marketing. Han understregede blandt andet vigtigheden af at nedsætte en redaktion.

De skal arbejde med et skarpt defineret brand, en defineret målgruppe og et klart mål for, hvad redaktionen skal opnå. Derudover understregede han vigtigheden af, at film maks varer 15 sekunder og altid kan forstås uden lyd.

Planlægning og analyse

Når der sættes mål, er det også en god idé at finde ud af, hvilke sociale medier, det giver mening at være til stede på. Det forklarede Mette Willingshøj, der er kommunikations- og marketingchef i Imerco.

Hun understregede derefter vigtigheden af at være nærværende, hvilket blandt andet gøres ved at planlægge sine posts. Noget der sagtens kan gøres flere måneder ud i fremtiden. Sidst men ikke mindst understregede hun, at man skal holde sin kommunikation simpel.

SOME som identitet

Eva Steensig, der er sociolog og forbrugerekspert, bidrog med en analyse af forbrugerne på de sociale medier. Hun fortalte om den moderne forbruger, som en person der "udkommer" på de sociale medier, og at det er en del af deres identitet. Forbrugerne tiltrækkes af brands, som vil noget og som inddrager værdier i deres budskaber. 

Forbrugerne kan også lide at lege med, og det skal virksomhederne turde, også selvom de mister lidt af kontrollen. De skal turde at kaste bolden til sine kunder og de skal turde at skabe deleværdigt indhold, der er finurligt, ekstremt eller sjovt.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene opbygger loyalitet på sociale medier



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD