Trods milliontab: Hifi-mærke åbner sin første flagskibsbutik
En dansk konkurrent til B&O åbner sin første flagskibsbutik. Alt imens fortsætter virksomheden med at tabe millioner.
Efter planen åbner Libratone sin første flagskibsbutik til oktober. Den kommer til at ligge på Strøget i København, skriver højttalervirksomheden i en pressemeddelelse.
- Vi er meget stolte af vores danske rødder, og vi har længe haft et ønske om at åbne en butik i København, men vi har manglet den helt rigtige placering. Den har vi nu, siger Jamie Robertson, CCO i Libratone.
Designbureauet Borg Brückner står for indretningen af den 65m2 store butik, hvor egetræ og beton kommer til at dominere. Bagerst er der fundet plads til et lydstudie, så kunderne kan afprøve varerne med egne ører.
- Indretningen af butikken vil afspejle vores DNA og Libratones nye visuelle vej. Butikken skal vise essensen af vores værdier. Værdier, som vi mener, er klassisk danske, såsom dristighed, kreativitet og det at skille sig ud fra mængden, siger Jamie Robertson.
Milliontab er efter planen
Libratone blev grundlagt i København for snart ti år siden. Men siden selskabet blev opkøbt af et kinesisk konsortium i 2014, er millionerne begyndt at fosse ud af pengekassen.
Ifølge Børsen løber det samlede tab op i 475 millioner kroner. Senest kunne Libratone præsentere et minus på 127 millioner for 2017.
Men udviklingen får ikke produktdirektør Uffe Kjems Hansen til at ligge søvnløs om natten. For det koster penge at skabe et stort brand.
- Vi følger planen, vi har lagt. Vi er i gang med at skabe en position og et brand i markedet, og før det sker, tænker vi ikke på overskud. Det er helt afstemt med vores ejere, at vi investerer kraftigt i disse år, sagde han til Børsen i juli.
Libratones sortiment består hovedsageligt af trådløse højttalere og hovedtelefoner.
LÆS OGSÅ: Hi-Fi Klubben i nyt samarbejde med dansk design-ikon
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops