Topchef giver vækstmotoren B&O Play kniven
Bang & Olufsen skal kun have ét brand, mener topchefen. Det betyder et farvel til en ellers succesfuld del af forretningen.
I kølvandet på et “tilfredsstillende” årsregnskab er Bang & Olufsen nu klar til at droppe B&O Play, som er en linje af mere prisvenlige og ungdommelige produkter. Det skriver Berlingske Business.
B&O Play kom på markedet i 2012 under den forrige topchef og har gennem de senere år været så effektiv en vækstmotor, at hovedbrandet var i fare for at blive den lille. Men nu bliver alt samlet under samme mærke.
- Vi er glade for, at den del af forretningen, som vi i dag kalder Play, vokser så meget, siger topchef Henrik Clausen til Berlingske Business.
- Men i vores egen optik er vi ét brand. Vi er én virksomhed, som står for de samme værdier. Vi har været organiseret i to forretningsenheder, men vi er nu på vej hen mod at blive én sammenhængende virksomhed, siger han.
Fremover vil populære produkter som høretelefonerne fra B&O Play gå under navnet Bang & Olufsen.
LÆS OGSÅ: Forløsning hos B&O: Nu ruller millionerne igen
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Chef for stor satsning i Meny har sagt stop
Den lange periode med konstant salgsvækst er forbi hos Power
Flere Coop-butikker bliver kritiseret for brud på regler
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Chef for stor satsning i Meny har sagt stop
Den lange periode med konstant salgsvækst er forbi hos Power
Flere Coop-butikker bliver kritiseret for brud på regler
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops