Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Supermarkeder sænker prisen på udløbs-varer til nul kroner

Foto: Steffen Sand/Facebook



Friday den 22 October 2021 kl. 11:49 af: Flere medier

En britisk supermarkedskæde vil ikke længere tage penge for madvarer, som rammer sidste salgsdato. Det gælder dog kun indkøb på nettet.

For at reducere madspild har den britiske supermarkedskæde Iceland lanceret konceptet ‘Free on Last Day of Life’. Det skriver Evening Standard og Daily Mail.

Kunderne på nettet skal ikke længere betale for madvarer, som har nået sidste salgsdato. Prisen vil helt automatisk blive trukket fra ordren.

Ifølge Iceland kan kunderne i alt komme til at modtage over 1,3 millioner gratis madvarer på et år, hvilket svarer til en værdi på 500.000 pund - eller omkring 4,4 millioner danske kroner.

- Vi ved, at prisen er nøglen til mange af vores kunder, og dette nye initiativ giver os mulighed for at give dem muligheden for at reducere deres ugentlige forbrug og samtidig hjælpe med at reducere madspild, siger Richard Walker, adm. direktør for Iceland, til Evening Standard.

Iceland er en supermarkedskæde med over 900 butikker i Storbritannien. Som navnet antyder, består sortimentet især af forskellige frostvarer.

LÆS OGSÅ: Coop har rykket dato-koncept over på nettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD