Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop har rykket dato-koncept over på nettet

Foto: PR



Wednesday den 4 August 2021 kl. 06:00 af: Redaktionen

For styrke indsatsen mod madspild har Coop oprettet en køledisk for datovarer på nettet. Resterne kan ende hos dyrene i zoo.

Når salater, kød og andre fødevarer er ved at nå sidste salgsdato, så ender de typisk i en køledisk sammen med andre datovarer.

Det koncept har Coop nu også indført på netbutikken Coop.dk MAD, fremgår det af en pressemeddelelse.

- Ligesom de fysiske butikker har en ”Red Maden-køler” har Coop.dk MAD oprettet en sådan online, hvor kunderne kan købe varer til stærkt nedsat pris, skriver Coop.

Eventuelle rester bliver der også taget hånd om. Det bliver enten doneret til FødevareBanken, som deler mad ud til udsatte borgere, eller også ender det hos dyrene i Københavns Zoo.

- Overskydende grøntsager og frugt fra Coop.dk sparer os for mange penge årligt og bidrager samtidig til, at vi kan tilbyde vores 4000 dyr en varieret kost hver dag. Kvaliteten er høj, og vi er glade for, at madvarerne ikke går til spilde, siger Peter Jensen fra foderkøkkenet i Zoologisk Have København

LÆS OGSÅ: Coop tester pakkebokse til dagligvarer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD