Coop vil tiltrække investeringer med inspiration fra Løvens Hule
Ligesom i tv-programmet Løvens Hule inviterer Coop nu virksomheder ind for at pitche deres projekter til interesserede kunder.
Onsdag giver Coop Crowdfunding syv virksomheder chancen for at tale sig til investeringer fra danske forbrugere.
Det sker til et arrangement, som henter inspiration fra DR-programmet Løvens Hule, hvor iværksættere forsøger at overtale de kendte erhvervsfolk i dommerpanelet til at gå ind i deres virksomhed.
Hos Coop Crowdfunding er de såkaldte løver skiftet ud med interesserede forbrugere, som onsdag eftermiddag kan følge med i virksomhedernes præsentationer live hjemme fra skærmen.
Alle virksomhederne kommer med produkter eller projekter, som har vægt på bæredygtighed, og de mulige investeringer fra forbrugerne kommer til at være bidrag til de pågældende crowdfunding-kampagner.
- Ved at streame pitchene live giver vi virksomhederne mulighed for ikke bare at nå en masse mennesker samtidig, men de kommer også helt tæt på forbrugerne og fortæller, hvorfor lige præcis deres projekt fortjener en investering, siger chefen for Coop Crowdfunding, Nicolai Jæpelt.
- Forbrugerne får samtidig chancen for at prøve noget nyt og for første gang komme lidt tættere på virksomheder, der kan være med til at gøre en forskel, fortsætter han.
I løbet af arrangementet kan forbrugerne gøre små investeringer ved at købe eksempelvis vin fra Nordvestsjælland, socialt ansvarlig vanilje eller et kortspil om bæredygtighed.
Se de deltagende virksomheder
De syv virksomheder er alle en del af projektet Green Crowdfunding Accelerator, som Coop Crowdfunding og NGO’en Sustainary står bag.
Casju + Boa Vida
“Sammen skaber de udvikling i Tanzania ved lokal produktion af cashew frugt og kokos til syndige karameller.”
Tusen Vin
“Støt Tusen Vins etableringsrejse imod et moderne vineri til at skabe økologiske Danske bobler.”
Social Vanilla
“Social Vanilla importerer noget af verdens bedste og mest ansvarlige vanilje. Samtidig arbejder de med den mest bæredygtige landbrugsproduktion.”
Birthesminde
“Kødproduktion der bygger på recirkulering, klimahensyn og dyrevelfærd.“
Cuiz Game Design
“Har til formål at kommunikere akademisk og videnskabelig viden om vores bæredygtige fremtid gennem oplevelsen af spil.”
Cyklus
“Upcycler byggematerialer og laver nyt design sammen med unge der lever på kanten.”
Kilde: Coop Crowdfunding
LÆS OGSÅ: Den store løve på savannen køber sig ind i Coolshop
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter