Sådan vendte Arnold Busck en synkende skude
Intet var helligt, da Helle Busck Fensvig overtog styringen af den kriseramte familievirksomhed Arnold Busck i 2010.
Det gik mildest talt ikke for godt for boghandleren Arnold Busck i 2010, da Helle Busck Fensvig overtog jobbet som administrerende direktør i familievirksomheden. Inden da havde hun været formand for Arnold Buscks bestyrelse, og før det havde hun arbejdet som investment banker.
Det skriver Business.dk.
De frie bogpriser og finanskrisen pressede på det tidspunkt Arnold Busck helt i bund. Og det kunne have været kædens endeligt. Men sådan blev det ikke.
- Vi har endevendt alt. Og det er jo bare på omkostningssiden. Vi har lukket butikker, som var underskudsgivende, og vi har vendt underskud til overskud sidste år og fortsat de gode resultater igen i år, forklarer Helle Busck Fensvig til Business.dk
- Vi lukkede den sidste underskudsgivende butik sidste år og har åbnet en ny, flot butik i Aarhus, hvilket var fantastisk i forhold til at skære ned. Det er en langt mere professionel virksomhed i dag, men det er også en langt mere professionel branche, fortsætter hun.
Prioritering frem for investering
Helle Busck Fensvig forklarer, at hun gerne ville ændre tingene hurtigere, men det er af økonomiske årsager ikke muligt.
- Nu har vi fokus på toplinjen og på, hvordan bogen udvikler sig som medie. Der er mange ting, man kan forbedre ved hjælp af teknologi, men det vigtigste er, hvordan man prioriterer, forklarer hun og fortsætter:
- Alt, hvad vi gør, skal have relevans for vores kunder; ellers kan det være lige meget. Hvis jeg havde en meget rig onkel, kunne det godt være, jeg ville gøre ting lidt anderledes og hurtigere. Men i og for sig er det meget sundt at prioritere, for det gør, at man tænker tingene igennem.
LÆS OGSÅ: Bog & idé-ejer skifter strategi efter skuffende regnskab
Læs hele artiklen på Business.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops