Sådan shopper danskerne på nettet
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Det er altid godt at kende sine kunder. Her kan du se, hvilke grupper i Danmark der køber hvilke ting, når de handler på nettet.
Netbutikkernes interesseorganisation FDIH har kortlagt, hvilke grupper i den danske befolkning, der køber hvilke ting. Det har FDIH gjort i samarbejde med Nordea. Det skriver FDIH i en pressemeddelelse.
I alt er der oplistet fem kategorier: Unge (18-25 år), børnefamilier, singler og par, midaldrene (51-64 år) og pensionister (65+). Du kan se en detaljeret oversigt over gruppernes forbrug her.
Helt overordnet set viser undersøgelsen, at børnefamilier handler mest på nettet. Det er dog aldersgruppen 51-64 år dvs. de midaldrene, der lægger flest penge. De unge køber primært tøj, når de shopper online.
- Oftest er børnene fløjet fra reden, og derfor er der lidt mere luft i budgettet hos de ældre, der er helt med på den digitale bølge. De har derfor både råd og evner til at købe alt fra rejser til dagligvarer på nettet, siger forbrugerøkonom hos Nordea, Ann Lehmann Erichsen i pressemeddelelsen.
Størst råderum hos midaldrene
Faktisk står den midaldrene del af befolkningen for næsten en tredjedel (28 %) af det samlede danske netforbrug. Gruppen handler ind på nettet 3,56 gange om måneden, og de bruger 1097 kroner per køb. Det betyder også, at det er den gruppe, der har det højeste gennemsnitsforbrug.
Børnefamilierne handler mest ind om måneden, nemlig i snit fire gange. De handler dog for en en del mindre, nemlig 870 kroner per gang.
De unge, som umiddelbart betegnes som digitalt indfødte, står kun for en tiendedel af alle handler og samlet set for 7 procent af det samlede forbrug.
- Det økonomiske råderum hos ungdommen er mindre end hos mange af de andre grupper, og så har de nogle andre behov. Derfor bruger de penge på tøj, sko og streaming fremfor rejser, dagligvarer og hårde hvidevarer, siger Ann Lehmann Erichsen.
Se den fulde liste her>>
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Wolt bejler til butikker med i nyt leveringskoncept
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende