Så mange er bekymrede over netbutikkernes sikkerhed
En stor overvægt af forbrugere er bekymrede over sikkerheden, når de handler på nettet. Det viser ny undersøgelse.
Vi køber ind på nettet som aldrig før. Alene i 2016 spendererde danske forbrugere over 100 mia. kroner på online shopping, kunne Detailfolk berette om tidligere på året. Men på trods af den store popularitet, så er flertallet forbrugerne slet ikke trygge ved at bestille varer bag skærmen.
Det viser en ny undersøgelse, som research-bureaet Opninium har foretaget på vegne af virksomheden MarkMonitor.
I alt melder 78 procent af de adspurgte forbrugere, at de er bekymrede for cybersikkerheden. Det er en stigning i forhold til sidste år, hvor tallet ikke lå højere end 64 procent. Resultatet bør få netbutikkerne op af stolen, mener Mark Frost - administrerende direktør hos Mark Monitor.
- Bare fordi antallet af forbrugere, der køber varer online, bliver ved med at stige, betyder det ikke, at virksomhederne blot kan læne sig tilbage og antage, at alle disse mennesker føler sig trygge ved at gøre det, siger han og fortsætter:
- Brands skal simpelthen gøre alt, hvad de kan for at få deres kunder til at føle sig trygge på nettet - uanset om det betyder, at de slår hårdt ned på falske varer eller om det handler om at gøre det klart for alle deres kunder, at deres betalingsoplysninger er i sikkerhed, fortsætter han.
Stor usikkerhed om kopivarer
I undersøgelsen udtrykker 42 procent af forbrugerne bekymring om sikkerheden af personfølsomme oplysninger, mens fire ud af fem nævner fejlkøb af kopivarer som et særligt usikkerhedsmoment.
- Næsten tre fjerdedele af de adspurgte, der uvidende har købt kopivarer, har en mere negativ opfattelse af det ægte brand som en alvorlig følge af deres oplevelse. Faktisk siger hele 22 procent af danskerne, at de aldrig ville købe fra det brand igen, siger Mark Frost.
3.432 respondenter fra ni lande har deltaget i undersøgelsen. Foruden danske forbrugere, har forbrugere fra Storbritannien, USA, Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Holland været med. MarkMonitor er en virksomhed inden for varemærkebeskyttelse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops