Så længe er vi om at beslutte os i netbutikker
Det kan tage flere dage at bestemme sig for et køb på nettet, viser ny analyse af forbrugervaner. Se hele listen over tænketider her.
Hvis nogle af Detailfolks læsere har traumer over at vente oceaner af tid ude foran et prøverum, så kan de trøste sig med, at shopping ofte går en del hurtigere i fysiske butikker end på nettet.
En ny analyse fra den internationale shoppingportal ShopALike kaster lys over, hvor længe europæiske forbrugere rent faktisk er om at handle på nettet - fra de første klik til den endelige bestilling.
Særligt tøj er forbrugerne længe om at bestemme sig for at købe, viser analysen. I gennemsnit tager det europæerne omkring en time, men i Frankrig er tænketiden helt oppe på fire timer. De slovenske forbrugere er de mest effektive og klarer tøjkøbet på omkring 20 minutter.
I Danmark er vi hurtige til at beslutte os for køb af legetøj - den klarer vi på lidt over syv minutter. Men helt anerledes ser det ud, hvis det er make-up og sminke, vi er på udkig efter. I den kategori er vi det langsommeste folkefærd i Europa med en tid på hele 56 timer - eller 2,3 dage. Til sammenligning klarer franskmændene opgaven på lidt over 18 minutter.
Se de gennemsnitlige tænketider for europæiske forbrugere her:
- Dukker / legetøj - 43 minutter
- Ure - 48 minutter
- T-shirts - 49 minutter
- Sandaler - 1 time, 4 minutter
- Lamper - 1 time, 15 minutter
- Sneakers - 2 timer, 20 minutter
- Støvler - 2 timer, 30 minutter
- Skjorter - 2 timer, 37 minutter
- Tasker - 3 timer
- Jeans - 3 timer, 11 minutter
- Jakker - 5 timer, 13 minutter
- Kjoler - 6 timer, 26 minutter
- Make up - 11 timer, 4 minutter
- Øreringe - 15 timer, 26 minutter
- Parfume - 16 timer
- Høje hæle - 16 timer, 3 minutter
- Stole - 1 dag, 3 timer og 11 minutter
- Borde - 1 dag, 17 timer og 30 minutter
- Sofaer - 1 dag, 19 timer og 20 minutter
Se tiderne i en infografik her.
Om undersøgelsen
ShopALike har hentet data fra 12 forskellige europæiske platforme og samlet tallene i en større analyse, der viser, hvor længe forbrugerne i Europa er om at handle online. Der er analyseret data fra flere end 160 hovedkategorier fra møbler til legetøj takket være en database med mere end 100 millioner produkter.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Overtagelse af konkurrerende kæde fordobler næsten toplinjen
Stort indsatsområde i Jysk når forbi milliarden
Vil udfordre fastfoodkæder og tankstationer med nyt koncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops