Så længe er vi om at beslutte os i netbutikker
Det kan tage flere dage at bestemme sig for et køb på nettet, viser ny analyse af forbrugervaner. Se hele listen over tænketider her.
Hvis nogle af Detailfolks læsere har traumer over at vente oceaner af tid ude foran et prøverum, så kan de trøste sig med, at shopping ofte går en del hurtigere i fysiske butikker end på nettet.
En ny analyse fra den internationale shoppingportal ShopALike kaster lys over, hvor længe europæiske forbrugere rent faktisk er om at handle på nettet - fra de første klik til den endelige bestilling.
Særligt tøj er forbrugerne længe om at bestemme sig for at købe, viser analysen. I gennemsnit tager det europæerne omkring en time, men i Frankrig er tænketiden helt oppe på fire timer. De slovenske forbrugere er de mest effektive og klarer tøjkøbet på omkring 20 minutter.
I Danmark er vi hurtige til at beslutte os for køb af legetøj - den klarer vi på lidt over syv minutter. Men helt anerledes ser det ud, hvis det er make-up og sminke, vi er på udkig efter. I den kategori er vi det langsommeste folkefærd i Europa med en tid på hele 56 timer - eller 2,3 dage. Til sammenligning klarer franskmændene opgaven på lidt over 18 minutter.
Se de gennemsnitlige tænketider for europæiske forbrugere her:
- Dukker / legetøj - 43 minutter
- Ure - 48 minutter
- T-shirts - 49 minutter
- Sandaler - 1 time, 4 minutter
- Lamper - 1 time, 15 minutter
- Sneakers - 2 timer, 20 minutter
- Støvler - 2 timer, 30 minutter
- Skjorter - 2 timer, 37 minutter
- Tasker - 3 timer
- Jeans - 3 timer, 11 minutter
- Jakker - 5 timer, 13 minutter
- Kjoler - 6 timer, 26 minutter
- Make up - 11 timer, 4 minutter
- Øreringe - 15 timer, 26 minutter
- Parfume - 16 timer
- Høje hæle - 16 timer, 3 minutter
- Stole - 1 dag, 3 timer og 11 minutter
- Borde - 1 dag, 17 timer og 30 minutter
- Sofaer - 1 dag, 19 timer og 20 minutter
Se tiderne i en infografik her.
Om undersøgelsen
ShopALike har hentet data fra 12 forskellige europæiske platforme og samlet tallene i en større analyse, der viser, hvor længe forbrugerne i Europa er om at handle online. Der er analyseret data fra flere end 160 hovedkategorier fra møbler til legetøj takket være en database med mere end 100 millioner produkter.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter