Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Så længe er vi om at beslutte os i netbutikker

Foto: detailfolk.dk



Monday den 20 February 2017 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Det kan tage flere dage at bestemme sig for et køb på nettet, viser ny analyse af forbrugervaner. Se hele listen over tænketider her.

Hvis nogle af Detailfolks læsere har traumer over at vente oceaner af tid ude foran et prøverum, så kan de trøste sig med, at shopping ofte går en del hurtigere i fysiske butikker end på nettet.

En ny analyse fra den internationale shoppingportal ShopALike kaster lys over, hvor længe europæiske forbrugere rent faktisk er om at handle på nettet - fra de første klik til den endelige bestilling.

Særligt tøj er forbrugerne længe om at bestemme sig for at købe, viser analysen. I gennemsnit tager det europæerne omkring en time, men i Frankrig er tænketiden helt oppe på fire timer. De slovenske forbrugere er de mest effektive og klarer tøjkøbet på omkring 20 minutter.

I Danmark er vi hurtige til at beslutte os for køb af legetøj - den klarer vi på lidt over syv minutter. Men helt anerledes ser det ud, hvis det er make-up og sminke, vi er på udkig efter. I den kategori er vi det langsommeste folkefærd i Europa med en tid på hele 56 timer - eller 2,3 dage. Til sammenligning klarer franskmændene opgaven på lidt over 18 minutter.

Se de gennemsnitlige tænketider for europæiske forbrugere her:

  1. Dukker / legetøj - 43 minutter
  2. Ure - 48 minutter
  3. T-shirts - 49 minutter
  4. Sandaler - 1 time, 4 minutter
  5. Lamper - 1 time, 15 minutter
  6. Sneakers - 2 timer, 20 minutter
  7. Støvler - 2 timer, 30 minutter
  8. Skjorter - 2 timer, 37 minutter
  9. Tasker - 3 timer
  10. Jeans - 3 timer, 11 minutter
  11. Jakker - 5 timer, 13 minutter
  12. Kjoler - 6 timer, 26 minutter
  13. Make up - 11 timer, 4 minutter
  14. Øreringe - 15 timer, 26 minutter
  15. Parfume - 16 timer
  16. Høje hæle - 16 timer, 3 minutter
  17. Stole - 1 dag, 3 timer og 11 minutter
  18. Borde - 1 dag, 17 timer og 30 minutter
  19. Sofaer - 1 dag, 19 timer og 20 minutter

Se tiderne i en infografik her.

Om undersøgelsen

ShopALike har hentet data fra 12 forskellige europæiske platforme og samlet tallene i en større analyse, der viser, hvor længe forbrugerne i Europa er om at handle online. Der er analyseret data fra flere end 160 hovedkategorier fra møbler til legetøj takket være en database med mere end 100 millioner produkter.

 LÆS OGSÅ: Så meget voksede dansk e-handel i 2016



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD