Million-indsats skal styrke e-handel
En bred indsats skal nu gøre virksomheder og uddannelser mere fortrolige med e-handel og digitalisering.
Det handler om at være tilstede på nettet, hvis man ikke vil gå glip af den store andel af forbrugere, som køber ind online. Alligevel halter mange små- og mellemstore virksomheder efter udviklingen. Derfor lanceres nu et projekt, der skal styrke e-handel og digitaliering.
Projektet hedder "Digital vækstkultur i SMV’er." Over tre år vil 150 virksomheder deltage en i række aktiviteter, der skal gøre dem bedre i stand til at forløse potentielet ved e-handel og digitalisering.
Samtidig bliver der indledt et samarbejde mellem erhvervsakademier, innovationsnetværk og erhvervsfremmeorganisationer - heriblandt FDIH, Foreningen for Dansk Internet Handel. Det skal styrke uddannelserne.
- Vi har noteret et stadigt større skel mellem traditionelle uddannelser og de kompetencer erhvervslivet efterspørger, og nu sætter vi os sammen for at løfte udfordringerne I fællesskab, udtaler Kirsten H. Kasch fra Videnscenter i E-handel ved Erhvervsakademiet Lillebælt i en pressemeddelelse.
- E-handel skal være en helt naturlig måde for virksomhederne at nå deres kunder på. Ikke alene vil dette hjælpe de 150 virksomheder på den korte bane, erfaringerne vil ligeledes bidrage til at studerende i højere grad er konkret forberedte til ansættelser, fortsætter hun.
I alt er der sat 20 mio. kroner af til projektet. De kommer dels fra strukturfondsmidlerne under Erhvervs- og Vækstministeriet og EU.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter