Salling Group: Salget af velfærds-kød stormer frem
Kunderne er klar til at betale for dyrevelfærd. Salget er gået frem med et trecifret millionbeløb, melder Salling Group.
Flere kunder ser efter høj dyrevelfærd, når de står ved køledisken og køber ind til aftensmad. Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
På to år er salget af den type produkter steget med 250 millioner kroner i Føtex, Netto og Bilka.
- Det er en bemærkelsesværdig udvikling. Et øget salg på 250 millioner kroner af en særlig type varer kommer bestemt ikke af sig selv, men det viser, at vores kunder i stor stil prioriterer gode forhold for dyrene, siger Jeppe Dahl Jeppesen, koncernens indkøbsdirektør.
Priserne skal ned
Salling Group er gået sammen med Dyrenes Beskyttelse for at øge salget af dyrevelfærds-varer med en halv milliard kroner frem mod 2020. Målsætningen er realistisk, men de høje priser er en forhindring.
- Vi ser flere og flere producenter, som også får fokus på dyrevelfærden og i stigende grad introducerer nye produkter. Det skal fortsætte, og vi kan se, at kunderne er klar, siger Jeppe Dahl Jeppesen.
- Prisen er dog fortsat den største barriere for mange kunder. Derfor skal vi have flere varer på markedet, så en endnu større omsætning kan medvirke til lavere priser for forbrugerne, til fordel for både landmænd, dyr og forbrugere, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops