Dagligvarekoncern skiller sig ud i øko-pristjek
Prisen på økologiske varer svinger fra kæde til kæde. Men en bestemt koncern ender konsekvent i den dyre ende, viser ny opgørelse.
En kurv med 15 økologiske basisvarer behøver ikke koste mere end 203,34 kroner, hvis man gør sine indkøb i Aldi, mens prisen kan ende helt oppe på 280,79 kroner, hvis man går i Irma.
Det viser en opgørelse fra Politiken.
Sammen med Meny hører Coop-kæderne alle til i den dyre ende af skalaen. Det gælder også Fakta, der med 215,78 kroner er den dyreste blandt discountbutikkerne.
- Jeg tænker, at vi selvfølgelig skal være konkurrencedygtige inden for økologi, og det er rigtigt, at Fakta skal være konkurrencedygtig i forhold til de andre lavprissupermarkeder, og SuperBrugsen og Kvickly skal være det i forhold til andre supermarkeder, siger koncerndirektør Jens Visholm til Politiken.
Han understreger, at Fakta “målt i hele træskolængder” ligger i det rette felt.
Drillerier fra Netto
Tidligere på efteråret har Netto kritiseret prisen på økologiske varer hos Coop. I en avisannonce har discountkæden fra Dansk Supermarked eksempelvis opstillet to boner over indkøb af økologiske varer.
- Vores kolleger fra Coop slår et stort slag for økologi her i oktober - eller Øktober, som de kalder det. Det vil vi gerne bakke op om i Netto. Vi forstår bare ikke, hvorfor det skal være så dyrt. og hvorfor det kun skal være i oktober, skriver Netto i annoncen.
Coop ramte på mange måder en øm tå med Øktober-kampagnen, der skabte stor uro i baglandet og blandt danske landmænd, som Detailfolk tidligere har berettet om.
LÆS OGSÅ: Coop-kampagne møder massive protester
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops