Dagligvarekoncern skiller sig ud i øko-pristjek
Prisen på økologiske varer svinger fra kæde til kæde. Men en bestemt koncern ender konsekvent i den dyre ende, viser ny opgørelse.
En kurv med 15 økologiske basisvarer behøver ikke koste mere end 203,34 kroner, hvis man gør sine indkøb i Aldi, mens prisen kan ende helt oppe på 280,79 kroner, hvis man går i Irma.
Det viser en opgørelse fra Politiken.
Sammen med Meny hører Coop-kæderne alle til i den dyre ende af skalaen. Det gælder også Fakta, der med 215,78 kroner er den dyreste blandt discountbutikkerne.
- Jeg tænker, at vi selvfølgelig skal være konkurrencedygtige inden for økologi, og det er rigtigt, at Fakta skal være konkurrencedygtig i forhold til de andre lavprissupermarkeder, og SuperBrugsen og Kvickly skal være det i forhold til andre supermarkeder, siger koncerndirektør Jens Visholm til Politiken.
Han understreger, at Fakta “målt i hele træskolængder” ligger i det rette felt.
Drillerier fra Netto
Tidligere på efteråret har Netto kritiseret prisen på økologiske varer hos Coop. I en avisannonce har discountkæden fra Dansk Supermarked eksempelvis opstillet to boner over indkøb af økologiske varer.
- Vores kolleger fra Coop slår et stort slag for økologi her i oktober - eller Øktober, som de kalder det. Det vil vi gerne bakke op om i Netto. Vi forstår bare ikke, hvorfor det skal være så dyrt. og hvorfor det kun skal være i oktober, skriver Netto i annoncen.
Coop ramte på mange måder en øm tå med Øktober-kampagnen, der skabte stor uro i baglandet og blandt danske landmænd, som Detailfolk tidligere har berettet om.
LÆS OGSÅ: Coop-kampagne møder massive protester
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops