Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dyst i kommentarsporet: Salling Group og Coop sender stikpiller til hinanden

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 24 March 2021 kl. 11:10 af: Kristian Holgersen

Da Coop postede et indlæg om stigende salg af økologiske varer i netbutikken, kom der et udfordrende svar fra konkurrenten.

En opgørelse fra Coop viser, at hele 42 procent af de solgte fødevarer på netbutikken Coop.dk MAD er økologiske.

Det er langt over det samlede gennemsnit for alle supermarkeder, som ligger på 15 procent, og Coop udnyttede da også lejligheden til at gøre opmærksom på tallene i et opslag på det sociale medie LinkedIn.

Ifølge den kommercielle direktør for Coop.dk MAD, Lars Rasmussen, er konkurrencedygtige priser en af de afgørende årsager til det gode salg af økologiske fødevarer.

- Seneste pristjek gennemført af Tænk, marts 2021, viser således, at Coop.dk MAD’s priser er faldet med 13% og klart er det billigste online supermarked på økologi, fremhæver direktøren blandt andet i opslaget på LinkedIn.

Lige præcis det argument fik Salling Group til tasterne. I et lettere drilsk svar går konkurrenten i kødet på Coop.

- Det er fedt, at I også forsøger at banke øko-priserne ned – og stort tillykke med ottendepladsen til coop.dk i Tænks økologiske pristjek, skriver Salling Group og fortsætter:

- Vi ville selvfølgelig også gerne have dystet mod jer med vores online-supermarkeder, BilkaToGo og føtexdk, som jo følger priserne i butikkerne. Og som derfor havde nuppet sejren, hvis de havde været med. Men det må blive næste gang.

Hos Coop bliver der straks svaret igen i samme tone.

- I Coop har vi valgt at lave udbringning til hele Danmark - ikke kun i København, hvor man kan gøre det billigere, fordi der bor flere mennesker.

Da Salling Group tidligere på måneden endelig kunne åbne Føtex.dk, så gjaldt muligheden for at få leveret dagligvarer  kun for kunder i københavnsområdet. Resten af landet må vente på at få muligheden.


PRISEN PÅ ØKOLOGI FALDER

Lige nu falder priserne på økologiske fødevarer, viser det årlige pristjek fra forbrugermagasinet Tænk.

Den gennemsnitlige pris på 11 økologiske basisvarer, som er en del af pristjekket, lyder i 2021 på 1733 kroner - og det er væsentligt mindre end prisen på 174 kroner i 2015, fremgår det af en artikel i magasinet Økologisk Nu.


LÆS OGSÅ: Supermarkeder hjælper danske forbrugere til endnu et verdensmesterskab



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD