Dyst i kommentarsporet: Salling Group og Coop sender stikpiller til hinanden
Da Coop postede et indlæg om stigende salg af økologiske varer i netbutikken, kom der et udfordrende svar fra konkurrenten.
En opgørelse fra Coop viser, at hele 42 procent af de solgte fødevarer på netbutikken Coop.dk MAD er økologiske.
Det er langt over det samlede gennemsnit for alle supermarkeder, som ligger på 15 procent, og Coop udnyttede da også lejligheden til at gøre opmærksom på tallene i et opslag på det sociale medie LinkedIn.
Ifølge den kommercielle direktør for Coop.dk MAD, Lars Rasmussen, er konkurrencedygtige priser en af de afgørende årsager til det gode salg af økologiske fødevarer.
- Seneste pristjek gennemført af Tænk, marts 2021, viser således, at Coop.dk MAD’s priser er faldet med 13% og klart er det billigste online supermarked på økologi, fremhæver direktøren blandt andet i opslaget på LinkedIn.
Lige præcis det argument fik Salling Group til tasterne. I et lettere drilsk svar går konkurrenten i kødet på Coop.
- Det er fedt, at I også forsøger at banke øko-priserne ned – og stort tillykke med ottendepladsen til coop.dk i Tænks økologiske pristjek, skriver Salling Group og fortsætter:
- Vi ville selvfølgelig også gerne have dystet mod jer med vores online-supermarkeder, BilkaToGo og føtexdk, som jo følger priserne i butikkerne. Og som derfor havde nuppet sejren, hvis de havde været med. Men det må blive næste gang.
Hos Coop bliver der straks svaret igen i samme tone.
- I Coop har vi valgt at lave udbringning til hele Danmark - ikke kun i København, hvor man kan gøre det billigere, fordi der bor flere mennesker.
Da Salling Group tidligere på måneden endelig kunne åbne Føtex.dk, så gjaldt muligheden for at få leveret dagligvarer kun for kunder i københavnsområdet. Resten af landet må vente på at få muligheden.
PRISEN PÅ ØKOLOGI FALDER
Lige nu falder priserne på økologiske fødevarer, viser det årlige pristjek fra forbrugermagasinet Tænk.
Den gennemsnitlige pris på 11 økologiske basisvarer, som er en del af pristjekket, lyder i 2021 på 1733 kroner - og det er væsentligt mindre end prisen på 174 kroner i 2015, fremgår det af en artikel i magasinet Økologisk Nu.
LÆS OGSÅ: Supermarkeder hjælper danske forbrugere til endnu et verdensmesterskab
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Indkøbsdirektør i Salling Group: Danskerne forkæler sig selv
Supermarkeder hjælper danske forbrugere til endnu et verdensmesterskab
Forbrugerne rev flere økologiske varer ned fra hylderne i 2019
Løber med international pris som årets økologiske retailer
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops