Overraskende få netbutikker gør brug af denne type markedsføring
En opgørelse over de mest brugte marketingmetoder blandt netbutikkerne gemmer på en lille overraskelse, mener Dansk Erhverv.
Når danske netbutikker bliver spurgt om brugen af salgs- og marketingkanaler, så kommer ingen op på siden af Facebook og Instagram.
De to sociale medier, som har samme ejer, bliver således brugt af 93 procent af netbutikkerne, viser en opgørelse fra Dansk Erhverv.
På de næste pladser følger Google AdWords med 80 procent, YouTube og andre videotjenester med 41 procent, mens 40 procent bruger LinkedIn.
Blot 36 procent af respondenterne har sat kryds ved affiliate marketing, og det er en lille overraskelse, mener Mathilde Møller fra Dansk Erhverv, som har erfaring på området. En forklaring kan være, at kendskabet til metoden ikke er særlig stort ude hos virksomhederne.
- Samtidig har affiliate marketing tidligere haft et blakket ry, da man ikke helt kunne redegøre for, hvad man fik ud af det, og hvordan kunderne kom frem til ens side, siger Mathilde Møller på Dansk Erhvervs hjemmeside.
- Det er dog fortid, og i dag har webshops fuldt overblik over alle detaljer i forbindelse med trafik, salg og publisher. Eller det kan man i hvert fald få, hvis man vælger et seriøst bureau til at hjælpe, siger hun.
Affiliate marketing er helt grundlæggende marketing på kommission. Virksomheder betaler altså først, når marketingarbejdet kaster et salg af sig. Det kan eksempelvis være gennem reklamer på en blog.
LÆS OGSÅ: Storsatsende kæde opruster i marketing: - Jeg er en stærk leder
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter