Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Derfor løber kunderne fra deres indkøbskurv i netbutikken

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 29 oktober 2021 kl. 11:07 af: Redaktionen

Flere ting får kunderne til at klikke væk fra en netbutik, hvor de ellers lige har fyldt indkøbskurven. Se de mest udbredte årsager.

I netbutikker er det nemt at stille indkøbskurven fra sig, inden man når helt frem til kassen. Det kræver blot et enkelt klik, så er man videre i teksten.

En undersøgelse fra Dansk Erhverv peger nu på, hvad der typisk får kunderne til at afbryde en handel på nettet i sidste øjeblik.

20 procent af forbrugerne i undersøgelsen svarer, at dyr fragt er den primære årsag, og det er klart den største synder. Dernæst kommer “Brug for betænkningstid” med 15 procent og “Varen kunne findes billigere.”


Primær årsag til at afbryde køb:

01: For dyr fragt: 20%
02: Brug for betænkningstid: 15
03: Varen kunne findes billigere: 12
04: Teknisk fejl: 7
05: For lang leveringstid: 7
06: Ekstra betalingsgebyrer: 6
07: Netbutik virkede utroværdig: 6
08: Uønsket leveringsmåde: 5
09: Krævede for mange kundedata: 5
10: Dårlige anmeldelser: 5

Kilde: Dansk Erhverv


LÆS OGSÅ: Måling tyder på afmatning hos netbutikkerne efter storslået jubelår

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD