Storsatsende kæde opruster i marketing: - Jeg er en stærk leder
Liselotte Walther Jørgensen, ny digital marketingchef i Aldi Danmark.
En digital marketingchef har første arbejdsdag i Aldi. Hun skal hjælpe med at revitalisere kædens lidt haltende brand.
52-årige Liselotte Walther Jørgensen er i dag - onsdag den 1. september - startet som digital marketingchef for Aldi Danmark.
I sin nye stilling får hun ansvaret for den digitale side af arbejdet med marketing, som blandt andet dækker over nyhedsbrev, medieindkøb, hjemmesiden og aktiviteterne på de sociale medier.
- Vi skal sørge for, at vi hele tiden følger vores aktiviteter til dørs og finder den rette balance mellem den daglige drift, og Aldi’s ambitiøse transformations- og ekspansionsplaner, siger Liselotte Walther Jørgensen i en pressemeddelelse.
- Det er vigtigt, at vi kender effekten, af de ting vi gør, og har det som en fælles puls i teamet, siger hun.
Er ny i branchen
Hidtil har Liselotte Walther Jørgensen kun beskæftiget sig med dagligvarebranchen som kunde.
Et af de iøjnefaldende punkter på cv’et er en mangeårig ansættelse hos forlaget Bonnier Publication, hvor hun stod med ansvaret for de digitale kanaler fra 2002-2015. Lige inden ankomsten til Aldi var hun operations director i RIB Software Nordic.
Nu skal Liselotte Walther Jørgensen så lære dagligvarebranchen at kende indefra og hjælpe Aldi med at slippe af med sit noget støvede omdømme på det danske marked.
- Jeg er en stærk leder, som har fokus på målopnåelse via teamindsats, udvikling af medarbejdere og optimal udnyttelse af den enkeltes kompetencer, siger Liselotte Walther Jørgensen og fortsætter:
- Jeg håber, at jeg med min ledelsesmæssige erfaring, kombineret med min digitale profil og vigtigst - de stærke kompetencer jeg har i mit team - kan være med til at skabe det bedst performende digitale team i branchen.
Charmeoffensiv fra Aldi
Det kan godt være, at Aldi var de første til at åbne discountbutikker i Danmark for 44 år siden. Men livet på det danske marked har langtfra været en dans på roser for den tyskejede kæde. Tværtimod.
I august lancerede Aldi et nyt reklameunivers, som skal forbedre danskernes indtryk af kæden.
En del af reklameuniverset er fordanskninger af kendte hits fra 90’erne som Cotton-Eyed Joe af Rednex og Sex Bomb af Tom Jones. Umiddelbart kunne det lyde som et spøjst valg midt i kædens revitalisering.
- Med det nye univers vil vi gerne vise, at vi forstår danskernes hverdag, og med glimt i øjet og kendte hits få paraderne ned hos Hr. og Fru Danmark, siger marketing- og kommunikationsdirektør i Aldi, Karina Marott.:
- Vi er gået meget målrettet til værks og har udviklet og testet gennem længere tid. Universet er humoristisk, musikalsk og baseret på stærke hverdagsindsigter, som forbrugerne kan nikke genkendende til, siger hun.
Topchefen er optimist
Gang på gang har Aldi Danmark tabt millioner. I 2019 var det samlede underskud større end nogensinde på over en halv milliard kroner. Året efter lykkedes det at indhente lidt af det tabte, og den adm. direktør - Finn Tang - kaldte i maj udviklingen for en milepæl.
- Det lyder måske mærkeligt, at man kan være tilfreds med et trecifret millionunderskud, men for os er det et vendepunkt og en markant milepæl, sagde Finn Tang, som har stået i spidsen for Aldi siden 2017.
- Vi følger vores langsigtede plan om at gå fra minus til plus, og første skridt var så at sige at få sat en prop i hullet, sagde topchefen.
Aldi har været sat tilbage i konkurrencen med de øvrige dagligvarekæder, fordi mange af butikkerne har været nedslidte og ligefrem utidssvarende.
En gennemgribende opdatering af butiksnettet er derfor en hjørnesten i revitaliseringsplanen, hvor der også er bliver investeret i at give virksomheden et løft på det digitale område.
LÆS OGSÅ: Ny vice-topchef i Aldi: - Har man sagt ja til den her udfordring, så vil man det gerne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Discountkæde skruer op for lønnen til de unge
Falske fartkontroller er discountkædes seneste påfund
Ny vice-topchef i Aldi: - Har man sagt ja til den her udfordring, så vil man det gerne
Den nye salgsdirektør i Aldi Danmark vil bidrage til hård kamp
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter