Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Storsatsende kæde opruster i marketing: - Jeg er en stærk leder

Foto: PR-foto



Storsatsende kæde opruster i marketing: - Jeg er en stærk leder

Liselotte Walther Jørgensen, ny digital marketingchef i Aldi Danmark.

Wednesday den 1 September 2021 kl. 09:58 af: Kristian Holgersen

En digital marketingchef har første arbejdsdag i Aldi. Hun skal hjælpe med at revitalisere kædens lidt haltende brand.

52-årige Liselotte Walther Jørgensen er i dag - onsdag den 1. september - startet som digital marketingchef for Aldi Danmark.

I sin nye stilling får hun ansvaret for den digitale side af arbejdet med marketing, som blandt andet dækker over nyhedsbrev, medieindkøb, hjemmesiden og aktiviteterne på de sociale medier.

- Vi skal sørge for, at vi hele tiden følger vores aktiviteter til dørs og finder den rette balance mellem den daglige drift, og Aldi’s ambitiøse transformations- og ekspansionsplaner, siger Liselotte Walther Jørgensen i en pressemeddelelse.

- Det er vigtigt, at vi kender effekten, af de ting vi gør, og har det som en fælles puls i teamet, siger hun.

Er ny i branchen

Hidtil har Liselotte Walther Jørgensen kun beskæftiget sig med dagligvarebranchen som kunde.

Et af de iøjnefaldende punkter på cv’et er en mangeårig ansættelse hos forlaget Bonnier Publication, hvor hun stod med ansvaret for de digitale kanaler fra 2002-2015. Lige inden ankomsten til Aldi var hun operations director i RIB Software Nordic.

Nu skal Liselotte Walther Jørgensen så lære dagligvarebranchen at kende indefra og hjælpe Aldi med at slippe af med sit noget støvede omdømme på det danske marked.

- Jeg er en stærk leder, som har fokus på målopnåelse via teamindsats, udvikling af medarbejdere og optimal udnyttelse af den enkeltes kompetencer, siger Liselotte Walther Jørgensen og fortsætter:

- Jeg håber, at jeg med min ledelsesmæssige erfaring, kombineret med min digitale profil og vigtigst - de stærke kompetencer jeg har i mit team - kan være med til at skabe det bedst performende digitale team i branchen.

Charmeoffensiv fra Aldi

Det kan godt være, at Aldi var de første til at åbne discountbutikker i Danmark for 44 år siden. Men livet på det danske marked har langtfra været en dans på roser for den tyskejede kæde. Tværtimod.

I august lancerede Aldi et nyt reklameunivers, som skal forbedre danskernes indtryk af kæden.

En del af reklameuniverset er fordanskninger af kendte hits fra 90’erne som Cotton-Eyed Joe af Rednex og Sex Bomb af Tom Jones. Umiddelbart kunne det lyde som et spøjst valg midt i kædens revitalisering.

- Med det nye univers vil vi gerne vise, at vi forstår danskernes hverdag, og med glimt i øjet og kendte hits få paraderne ned hos Hr. og Fru Danmark, siger marketing- og kommunikationsdirektør i Aldi, Karina Marott.:

- Vi er gået meget målrettet til værks og har udviklet og testet gennem længere tid. Universet er humoristisk, musikalsk og baseret på stærke hverdagsindsigter, som forbrugerne kan nikke genkendende til, siger hun.

Topchefen er optimist

Gang på gang har Aldi Danmark tabt millioner. I 2019 var det samlede underskud større end nogensinde på over en halv milliard kroner. Året efter lykkedes det at indhente lidt af det tabte, og den adm. direktør - Finn Tang - kaldte i maj udviklingen for en milepæl.

- Det lyder måske mærkeligt, at man kan være tilfreds med et trecifret millionunderskud, men for os er det et vendepunkt og en markant milepæl, sagde Finn Tang, som har stået i spidsen for Aldi siden 2017.

- Vi følger vores langsigtede plan om at gå fra minus til plus, og første skridt var så at sige at få sat en prop i hullet, sagde topchefen.

Aldi har været sat tilbage i konkurrencen med de øvrige dagligvarekæder, fordi mange af butikkerne har været nedslidte og ligefrem utidssvarende.

En gennemgribende opdatering af butiksnettet er derfor en hjørnesten i revitaliseringsplanen, hvor der også er bliver investeret i at give virksomheden et løft på det digitale område.

LÆS OGSÅ: Ny vice-topchef i Aldi: - Har man sagt ja til den her udfordring, så vil man det gerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD