Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Den nye salgsdirektør i Aldi Danmark vil bidrage til hård kamp

Morten Milling, salgsdirektør i Aldi Danmark.




ALDI DANMARK ApS

Aldi Danmark åbnede sin første butik i 1977 som den første discountkæde i Danmark.

I dag er der 184 Aldi-butikker over hele landet og ca. 2.800 medarbejdere.

Omsætning (mio. kr)
2020: 3.921
2019: 3.640
2018: 3.670
2017: 3.828
2016: 3.664

Årets resultat (mio. kr)
2020: -342
2019: -512
2018: -381
2017: -326
2016: -243

Kilde: Aldi Danmark

Monday den 31 May 2021 kl. 10:49 af: Kristian Holgersen

Aldi har sovet i timen, lyder en indrømmelse fra discountkæden selv. Men den nye salgsdirektør er klar til at tage det seje træk.

Efter halvandet år i Aldi Danmark er Morten Milling blevet forfremmet fra regionsdirektør til en stilling som salgsdirektør for hele kæden.

Dermed bliver han en central del af forsøget på at revitalisere Aldi på det danske marked, hvor de enorme underskud har stået i kø gennem mange år.

Ifølge en pressemeddelelse er ledelsen på hovedkontoret i Albertslund godt klar over, at discountkæden “har sovet i timen og ladet konkurrenterne overhale.” Men Morten Milling kan se en vej frem.

- Jeg er vild med vores strategi om at være enkle og pålidelige - det er lige min stil, siger den nyansatte salgsdirektør, som arbejder med et ambitiøst idealbillede:

- I praksis oversætter jeg det med, at vi skal kunne drive en million kroner i omsætning i hver butik, hver uge og med bare to personer på arbejde. Altså det kan man ikke, men billedet er godt, siger Morten Milling.

En hård kamp

I øjeblikket arbejder Aldi på at give de danske butikker et løft, fordi mange af dem har været nedslidte og ligefrem utidssvarende. Projektet hedder ‘det nye Aldi’ og stiller store krav til hele organisationen.

- Der går nok lidt tid, før vi er i mål, men lige nu går det stærkt for vores medarbejdere. Det er en hård kamp, og derfor vil jeg også gøre mit til, at salgsleddet bliver endnu bedre og glider på skinner, siger Morten Milling.

Morten Milling er 42 år og har tidligere i karrieren været hos Lidl, hvor han nåede at være distriktschef og salgschef i en periode fra 2013 til 2017. Derefter var han Recovery Manager i Ikea Danmark for en stund, inden han blev en del af Aldi i 2018,fremgår det af LinkedIn.

LÆS OGSÅ: Finn Tang kalder stort underskud i Aldi for milepæl: - Det lyder måske mærkeligt



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD