Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Mister du vigtige Google-data i morgen?





Thursday den 24 May 2018 kl. 11:03 af: Kristian Holgersen

Virksomheder kan miste dyrebare data, når Google får nye retningslinjer i morgen fredag. Men det er ikke for sent at forhindre.

Danske virksomheder står til at miste meget historisk data fra Google Analytics, som er mere end 26 måneder gammelt, hvis ikke de har tilpasset deres settings inden fredag den 25. maj. 

Årsagen er ændringer fra Google, lyder forklaringen fra SEO-bureauet Inbound CPH.

- Nogle vil hævde, at det skyldes GDPR (den nye europæiske persondataordning, red.), mens andre mener, det blot er en undskyldning for at få ryddet op i datamængden hos Google, forklarer Mark Mølgaard der er SEO-specialist hos Inbound CPH.

Sådan redder du dine data i sidste øjeblik

Selvom det er lige oppe over, så er det ifølge Mark Mølgaard altså ikke for sent at redde sine data i Google Analytics, hvis data ældre end 26 måneder ønskes bevaret. Det kræver ikke mange klik - men du har kun torsdag til at få det gjort.

Sådan gør du via administrator-funktionen:

Engelsk opsætning
>
Gå ind i Tracking Info > Data Retention > sæt indstillingen til "Do not automatically expire"

Dansk opsætning
> Gå ind i Sporingsoplysninger > Dataopbevaring > sæt indstillingen til "Udløber ikke automatisk"

LÆS OGSÅ: Hjemmelavet datasystem bag Juice-kædes enorme vækst



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD