Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Google lancerer ny tjeneste målrettet små virksomheder

Foto: PR-foto



Monday den 27 November 2017 kl. 06:10 af: Dennis Clausager/Lise Møller Schilder

En ny light-udgave af Google Adwords skal hjælpe især mindre virksomheder med at blive fundet online.

Nu er der godt nyt til små og mellemstore virksomheder i Danmark. Google lancerer nu AdWords Express herhjemme, og målet er, at hjælpe virksomheder med begrænset tid til opsætning og vedligeholdelse af marketingkampagner, med at nå nye kunder online. Det skriver Google i en pressemeddelelse.

En enkel udgave af Adwords

AdWords Express, der er en forenklet udgave af Google Adwords, kan små virksomheder ifølge onlinegiganten, nemt oprette annoncer for deres produkter og tjenester på Google. Annoncen kan opsættes på bare 15 minutter, og virksomheden kan derefter få resultater i form af opkald, butiksbesøg og webtrafik fra potentielle kunder.

Med AdWords Express kan en annonce sættes op på bare 15 minutter, og det bagvedliggende system arbejder løbende for at forbedre din annonce, måle og optimere dens ydeevne og præsentere resultaterne klart og overskueligt.

Undersøgelser viser ifølge Google, at 97% af forbrugerne undersøger produkter og tjenester online før de køber, og 89% af forbrugerne bruger søgemaskiner til at træffe købsbeslutninger.

Hertil kommer, at 61% søger efter information om lokale virksomheder i samme døgn, som de gennemfører et køb. Det betyder, at kunderne er særligt købemodne, når de søger lokalt.

Reelle resultater, ikke kun klik

Ofte kræver det stor indsigt og forståelse på en række digitale områder, at vurdere hvor og hvornår godt deres annoncer performer, men AdWords Express optimerer løbende aktive annoncer med det konkrete mål for øje og giver brugeren et overblik over, hvor godt annoncen performer i forhold til den definerede målsætning.

Ifølge Jesper Eiby Christoffersen, Country Marketing Manager hos Google, er der særligt to ting, som gør AdWords Express relevant for små og mellemstore virksomheder:

- Et: Det er super simpelt. Og det er vigtigt, fordi vi ved, at det er svært for mange SMV’er at manøvrere i de mange marketingmuligheder - ikke mindst de digitale - og finde tid til løbende at overvåge og optimere deres annonceindsatser. Det har været svært for dem at finde en løsning, som er let at gå til, let at bruge og let at se resultaterne af, og den udfordring har vi hos Google i høj grad selv været med til at skabe, fordi vores klassiske annonceprodukt Google AdWords faktisk er blevet ret kompliceret, i takt med at forbrugeradfærden har ændret sig, og kunderne har taget en række nye devices i brug. I starten var AdWords et ret simpelt produkt. Det er det ikke længere, men det er AdWords Express til gengæld. Det er lige til at gå til, og du kan sætte en kampagne op på et kvarter, siger Jesper Eiby Christoffersen og fortsætter:

”To: Du får det bedste af Googles teknologi. AdWords Express er baseret på en machine learning teknologi, som hele tiden optimerer dine kampagner, uden at du manuelt skal ind og justere noget. Det sker helt automatisk på baggrunds af de mål, som du til at starte med bliver bedt om at angive for kampagnen. Det kan være at skabe trafik til en webshop, få flere besøg i en fysisk butik eller modtage telefonopkald med ordreforespørgsler. Alt efter, hvilke forretningsmæssige mål der er sat for kampagnen, sørger algoritmen for hele tiden at optimere og købe eksponeringer til den bedste pris, så man får mest valuta for pengene. Og ligesom med AdWords betaler man selvfølgelig kun, når kampagnen virker, og kunderne rent faktisk klikker, afslutter Jesper Eiby Christoffersen.

LÆS OGSÅ: Google ændrer algoritme så den passer til mobil



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD