Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Google ændrer algoritme så den passer til mobil

Foto: detailfolk.dk



Friday den 17 March 2017 kl. 10:05 af: Lise Møller Schilder

Netbutikker skal være opmærksomme på, at Google fremover vil prioritere søgninger fra mobilen over computeren.

Flere og flere forbrugere bruger deres mobil, når de skal handle på nettet. Ifølge de e-handlenes interesseorganisation FDIH bliver 39 procent af varerne undersøgt via mobile enheder og 29 procent købes via disse enheder. Det er en stigning på 15 procent i forhold til 2015.

At vi bruger mobilen mere i forhold til computeren kan Google også bekræfte. Antallet af mobilsøgninger på søgemaskinen overstiger nemlig allerede desktopsøgninger. Det betyder, at Google vil ændre sin algoritme, og det skal netbutikker også være opmærksomme på. Google har dog ikke fastlagt en dato.

- Google ændrer logikken i deres søgemaskine, sådan at de først analyserer din smartphone-hjemmeside og hernæst din desktop-hjemmeside. Det kalder Google for “Mobile first” indeksering, hvilket i sagens natur kommer til at ændre værdien af søgninger fra mobilen og hermed også e-handel for altid, da din mobile webshop nu bliver mere vigtig end din desktop webshop, siger Benjamin Gundgaard, som er handelsekspert og forfatter til bogen Mobil E-handel, til FDIH.

Adaptiv hjemmeside er vejen frem

Det betyder, at netbutikker skal sikre sig, at de har en responsiv hjemmeside, der både kan vises på mobilen og computeren. Men det er ikke altid nok. I stedet bør man lave en adaptiv hjemmeside, vurderer Benjamin Gundgaard:

- Adaptiv betyder, at du har én samlet hjemmeside, hvor især nøglefunktioner tilpasses unikt til smartphones, uden at du leder kunden over på en anden version af din hjemmeside. Du viser med andre ord funktionelt forskellige versioner af din hjemmeside, alt afhængigt af, hvilken enhed (desktop, tablet eller smartphone) kunden shopper fra.

LÆS OGSÅ: Google anmeldt til Datatilsynet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD