Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fuplinks kostede netbutik synlighed hos Google

Foto: detailfolk.dk



Friday den 26 June 2015 kl. 11:37 - Kilde: Børsen

En dansk netbutik blev smidt ud af Google pga. falske links. Det kostede synlighed og omkring 300.000 kroner i omsætning.

Et par links, der pegede ind til Trendhim.dk, kostede kort før julehandlen netbutikken synlighed på Google, skriver Børsen.

Fra den ene dag til den anden var Trendhim.dk ikke at finde, selv når man tastede navnet i søgefeltet.

Butikken var blevet smidt ud af søgemaskinegiganten, fordi Trendhim.dk nogle år tidligere havde købt sig til links, der pegede ind til butikken, for at fremstå mere populær og dermed opnå større synlighed. Og det må man ikke for Google, der derfor er begyndt at rydde ud i de mange fuplinks.

Direktør Rune Hansen, der er ekspert i søgemaskineoptimering hos Onlinepartners, siger til avisen, at mange firmaer har prøvet at blive rykket ned af listen, men at det hører til sjældenheder, at firmaets navn bliver helt usyndligt på Google. Og det er meget giftigt for omsætningen, siger han.

Partner i Trendhim Sebastian Petersen siger til Børsen, at firmaet har fået en lærestreg og vurderer, at Trendhim har mistet salg for måske 50.000 kroner om måneden i det halve år, hvor man var usynlig.

LÆS OGSÅ: Google: Manglende mobilannoncering koster salg



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD