Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Google: Manglende mobilannoncering koster salg

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 10 March 2015 kl. 11:13 - Kilde: Børsen

Det kan koste de danske butikker salg, hvis de ikke annoncerer på mobilen, advarer Google.

Det kommer til at koste på salgskontoen, hvis de danske virksomheder ikke bliver bedre til at reklamere på mobilen.

Det mener Thomas Bering, der er Googles nordiske chef for mobil, skriver Børsen.

Kun 49 procent af de nordiske virksomheder har mobil marketing som del af deres markedsføringsstrategi, viser en ny undersøgelse fra den globale CRM organisation Salesforce.

Og det betyder, at de risikerer at blive glemt, fordi danskerne ofte bruger mobilen tidligt i købsprocessen. Der bliver lavet research på smartphones eller tablets i forbindelse med 35 procent af alle danske onlinekøb, og selvom de fleste køb sker på computeren, er mobilen et vigtigt bindeled, som annoncørerne ikke må overse, siger Thomas Bering til Børsen.

Samtidig fremhæver han den mulighed, der er for at måle forbrugernes adfærd på mobilen. Man kan som virksomhed måle, hvordan folk ser og agerer på ens reklamer, ligesom der er mulighed for at give dem længere levetid, fordi danskerne altid har telefonen med sig, forklarer Thomas Bering til Børsen.

LÆS OGSÅ: Googles opråb til detailbranchen: Følg den digitale forbruger

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD