Google: Manglende mobilannoncering koster salg
Det kan koste de danske butikker salg, hvis de ikke annoncerer på mobilen, advarer Google.
Det kommer til at koste på salgskontoen, hvis de danske virksomheder ikke bliver bedre til at reklamere på mobilen.
Det mener Thomas Bering, der er Googles nordiske chef for mobil, skriver Børsen.
Kun 49 procent af de nordiske virksomheder har mobil marketing som del af deres markedsføringsstrategi, viser en ny undersøgelse fra den globale CRM organisation Salesforce.
Og det betyder, at de risikerer at blive glemt, fordi danskerne ofte bruger mobilen tidligt i købsprocessen. Der bliver lavet research på smartphones eller tablets i forbindelse med 35 procent af alle danske onlinekøb, og selvom de fleste køb sker på computeren, er mobilen et vigtigt bindeled, som annoncørerne ikke må overse, siger Thomas Bering til Børsen.
Samtidig fremhæver han den mulighed, der er for at måle forbrugernes adfærd på mobilen. Man kan som virksomhed måle, hvordan folk ser og agerer på ens reklamer, ligesom der er mulighed for at give dem længere levetid, fordi danskerne altid har telefonen med sig, forklarer Thomas Bering til Børsen.
LÆS OGSÅ: Googles opråb til detailbranchen: Følg den digitale forbruger
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter