Facebook-annoncer skal friste - ikke sælge
For de fleste virksomheder handler det om at brande sig selv og ikke så meget om at sælge, når de annoncerer på Facebook, viser en undersøgelse.
Når virksomheder reklamerer på Facebook handler det om at brande sig selv, og ikke så meget om at sælge produkter.
Det viser en ny undersøgelse foretaget i regi af Ad Age, skriver Huset Markedsføring.
48,4 procent af de adspurgte marketingansavarlige i undersøgelsen vurderer, at et af de vigtigste formål med Facebook-annoncer er at skabe opmærksomhed. Samtidig vurderer hele 36,9 procent, at annoncernes mindst vigtige funktion er at sælge produkter.
Social Media-eksperten Jan Christiansen vurderer over for Huset Markedsføring, at undersøgelsen er et udtryk for manglende ambitioner hos virksomhederne. Han mener, at de marketingansvarlige angiver branding som hovedårsag, fordi de ikke tør sætte en målsætning om salg på det sociale medie.
LÆS OGSÅ: Email-marketing slår sociale medier
Læs hele artiklen på Huset MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter