Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Facebook-annoncer skal friste - ikke sælge

Foto: detailfolk.dk



Monday den 30 September 2013 kl. 11:31 - Kilde: Huset Markedsføring

For de fleste virksomheder handler det om at brande sig selv og ikke så meget om at sælge, når de annoncerer på Facebook, viser en undersøgelse.

Når virksomheder reklamerer på Facebook handler det om at brande sig selv, og ikke så meget om at sælge produkter.

Det viser en ny undersøgelse foretaget i regi af Ad Age, skriver Huset Markedsføring.

48,4 procent af de adspurgte marketingansavarlige i undersøgelsen vurderer, at et af de vigtigste formål med Facebook-annoncer er at skabe opmærksomhed. Samtidig vurderer hele 36,9 procent, at annoncernes mindst vigtige funktion er at sælge produkter.

Social Media-eksperten Jan Christiansen vurderer over for Huset Markedsføring, at undersøgelsen er et udtryk for manglende ambitioner hos virksomhederne. Han mener, at de marketingansvarlige angiver branding som hovedårsag, fordi de ikke tør sætte en målsætning om salg på det sociale medie.

LÆS OGSÅ: Email-marketing slår sociale medier

Læs hele artiklen på Huset Markedsføring


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD