Små ting giver stort bagslag på sociale medier
Der er to væsentlige årsager til, at man mister anseelse hos forbrugerne på sociale medier.
Det kan være fristende at liste en lille salgstale for sine produkter ind i de opdateringer, man lægger ud på sociale medier.
Men pas på, netop de alt for salgsfokuserede opdateringer tænder mange forbrugere af. En fjerdedel af de engelske forbrugere svarer, at alt for salgsivrige opdateringer skader det indtryk, de har af et brand. Det viser en undersøgelse fra Disruptive Communications, skriver brandrepublic.com.
Især de 45-54-årige skal man passe på. Her er det tæt på en tredjedel, der får de salgsorienterede opdateringer galt i halsen, mens det hos de 18-24-årige er hver femte, der kan se sig sur på salgsivrige brands på sociale medier.
Tjek stave- og grammatikfejl
Det er ikke kun salgstalerne, man skal være forsigtig med på de sociale medier. Det kan også være en god idé lige at læse sine opdateringer igennem for stave- og grammatikfejl, før man lægger dem op.
42,5 procent anser sprogfejl som den største årsag til, at de kigger mere skævt til et givent brand. Hos de 18-24-årige er det dog "kun" hver femte, der tænder af på stavefejl.
I forhold til den unge målgruppe er den værste fejl, man kan begå som brand ikke at opdatere ofte nok. Det mener, 22,1 procent af de unge er et problem. Det betyder dog ikke, at man skal spamme folk med opdateringer. I samme målgruppe siger 17,4 procent nemlig, at for mange opdateringer kan få dem til at synes dårligere om et brand.
Undersøgelsen er foretaget blandt 1.003 engelske forbrugere.
Læs hele artiklen på Brandrepublic.comFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter