Klager spredes på sociale medier
En klage kan spredes som aldrig før på de sociale medier. Flere virksomheder oplever såkaldte shitstorme.
En utilfreds kunde er farligere end nogensinde før.
De sociale medier har betydet, at flere virksomheder oplever en såkaldt shitstorm, når forbrugerne bliver utilfredse og deler deres kritik med hele deres sociale netværk.
LÆS OGSå: Kunder presser virksomheder på sociale medier
Det skriver Jyllands-Posten.
Netto, Agnes Cupcakes, Telenor og flere andre virksomheder har alle prøvet, at en klage spreder sig som ringe i vandet på de sociale medier. Og det kan have negative konsekvenser for en virksomhed.
LÆS OGSÅ: Netto-sagen er et eksempel på kundernes magt på Facebook
- Hvis man har nogle dårlige produkter, forstærker Facebook og andre sociale medier problemerne. Man risikerer altså at lave en højttaler for dårlige produkter, siger Peter Mose, der til hverdag rådgiver virksomheder i strategisk kommunikation, til Jyllands-Posten.
Brug de sociale mediers redskaber
Hvis man som virksomhed bliver udsat for en shitstorm på de sociale medier, er det vigtigt at tage affære.
- Virksomheden har lige så mange redskaber til rådighed på de sociale medier, som brugerne har. Med dem kan virksomheden enten vise, at den gør noget ved problemet, hvis det har noget på sig, eller den kan modbevise kritikken, siger Annette Agerdal-Hjermind, der er adjunkt ved Institut for Erhvervskommunikation på Aarhus Universitet, til Jyllands-Posten.
(Jyllands-Posten)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter