Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Klager spredes på sociale medier

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 14 February 2013 kl. 14:30

En klage kan spredes som aldrig før på de sociale medier. Flere virksomheder oplever såkaldte shitstorme.

En utilfreds kunde er farligere end nogensinde før.

De sociale medier har betydet, at flere virksomheder oplever en såkaldt shitstorm, når forbrugerne bliver utilfredse og deler deres kritik med hele deres sociale netværk.

LÆS OGSå: Kunder presser virksomheder på sociale medier

Det skriver Jyllands-Posten.

Netto, Agnes Cupcakes, Telenor og flere andre virksomheder har alle prøvet, at en klage spreder sig som ringe i vandet på de sociale medier. Og det kan have negative konsekvenser for en virksomhed.

LÆS OGSÅ: Netto-sagen er et eksempel på kundernes magt på Facebook

- Hvis man har nogle dårlige produkter, forstærker Facebook og andre sociale medier problemerne. Man risikerer altså at lave en højttaler for dårlige produkter, siger Peter Mose, der til hverdag rådgiver virksomheder i strategisk kommunikation, til Jyllands-Posten.

Brug de sociale mediers redskaber

Hvis man som virksomhed bliver udsat for en shitstorm på de sociale medier, er det vigtigt at tage affære.

- Virksomheden har lige så mange redskaber til rådighed på de sociale medier, som brugerne har. Med dem kan virksomheden enten vise, at den gør noget ved problemet, hvis det har noget på sig, eller den kan modbevise kritikken, siger Annette Agerdal-Hjermind, der er adjunkt ved Institut for Erhvervskommunikation på Aarhus Universitet, til Jyllands-Posten.

(Jyllands-Posten)

LÆS OGSÅ: Uden indsats på sociale medier taber man kunder



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD