Email-marketing slår sociale medier
De sociale mediers udbredelse fik mange til at spå om email-marketingens død. Den er dog langt fra ved at indtræffe, viser en ny undersøgelse.
Selvom sociale medier bliver mere og mere udbredt, er email-marketingens dage langt fra talte.
Når det kommer til at shoppe og orientere sig om tilbud på nettet, foretrækker 40,6 procent at orientere sig i tilsendte emails, mens blot 27,3 procent vender sig mod de sociale medier. Det viser en undersøgelse fra Millward Brown Digital, skriver mediapost.com.
Det skyldes blandt andet, at en email er meget mere personlig, og at folk kan åbne den, når de selv vil, siger Uyen Chand, der er senior analyst hos Millward Brown til mediapost.com.
Hele 94,6 procent tilkendegiver i undersøgelsen, at de ville besøge en detailhandlendes hjemmeside efter at have modtaget en mail. Omvendt er det kun 8 procent, der ville gøre det samme, hvis de så et tilbud på Facebook, også selvom de er fans af det pågældende brand eller den pågældende butik på Facebook.
LÆS OGSÅ: Nye Facebook-regler giver nye muligheder for detail
Læs hele artiklen på Mediapost.comFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter