Interessen for sociale medier dykker til fordel for mobile satsninger
I 2013 bliver den altoverskyggende trend at fange kunderne på de mobile platforme. Til gengæld falder interessen for de sociale medier blandt marketingfolk.
Hvordan bruger kunderne mobile enheder som tablets og smartphones, når de researcher priser og shopper på nettet? Det er det, der interesserer markedsføringsfolk aller mest lige nu.
Det viser en undersøgelse af 700 digitale marketingfolk som Econsultancy og Adobe har lavet. Af dem peger 43 procent på mobiloptimering som den mest spændende trend i 2013.
Det skriver Markedsføring.dk.
Sociale medier falder i baggrunden
I en lignende undersøgelse sidste år, indtog interessen for at engagere kunderne på de sociale medier en klar førsteplads, men i den nye undersøgelse har næsten 20 procent færre lagt deres æg i den kurv.
I stedet sætter man ind for at følge og måle kundernes adfærd på nettet.
LÆS OGSÅ: Dagligvarekæde prøver ny mobil-løsning
- For at opnå succes skal marketingafdelingerne evne at tænke kreativt samtidigt med, at de formår at analysere forbrugeres adfærd online. I takt med at marketingbudgetterne mange steder skrumper, øges kravet om dokumenteret effekt af ens marketingkampagner, både over for ens kunder og ikke mindst ledelsen, siger Malin Bodolla, marketingansvarlig for Adobe Digital Marketing i Norden, ifølge Markedsføring.dk.
(Markedsføring.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter