Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Interessen for sociale medier dykker til fordel for mobile satsninger

Foto: detailfolk.dk



Monday den 28 January 2013 kl. 06:50

I 2013 bliver den altoverskyggende trend at fange kunderne på de mobile platforme. Til gengæld falder interessen for de sociale medier blandt marketingfolk.

Hvordan bruger kunderne mobile enheder som tablets og smartphones, når de researcher priser og shopper på nettet? Det er det, der interesserer markedsføringsfolk aller mest lige nu.

Det viser en undersøgelse af 700 digitale marketingfolk som Econsultancy og Adobe har lavet. Af dem peger 43 procent på mobiloptimering som den mest spændende trend i 2013.

Det skriver Markedsføring.dk.

Sociale medier falder i baggrunden

I en lignende undersøgelse sidste år, indtog interessen for at engagere kunderne på de sociale medier en klar førsteplads, men i den nye undersøgelse har næsten 20 procent færre lagt deres æg i den kurv.

I stedet sætter man ind for at følge og måle kundernes adfærd på nettet.

LÆS OGSÅ: Dagligvarekæde prøver ny mobil-løsning

- For at opnå succes skal marketingafdelingerne evne at tænke kreativt samtidigt med, at de formår at analysere forbrugeres adfærd online. I takt med at marketingbudgetterne mange steder skrumper, øges kravet om dokumenteret effekt af ens marketingkampagner, både over for ens kunder og ikke mindst ledelsen, siger Malin Bodolla, marketingansvarlig for Adobe Digital Marketing i Norden, ifølge Markedsføring.dk.

(Markedsføring.dk)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD