Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Luksusshoppere bruger mobilen mere

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 23 January 2013 kl. 08:47

Kunder, der køber luksusmærker, bruger oftere mobilen til at tjekke varer og pris, end 'normale' shoppere, det viser ny undersøgelse.

Sælger du luksusbrands? Så er det en rigtig god ide at have styr på dine apps og mobilsites. 

En ny undersøgelse fra 'Luxury E-Retail Satisfaction', udgivet af analysefirmaet ForeSee, lavet blandt 3.500 shoppere af luksusbrands, viste, at 36 procent bruger mobilen til at undersøge produkter og sammenligne priser på firmaernes mobilapps. For normale shoppere er tallet nede på 25 procent. Det skriver marketwatch.com

Luksusshoppere mindre tilfredse

Samtidig viser undersøgelsen, at luksusshoppere generelt er mindre tilfredse med de forskellige luksusbrands' mobilesites sammenlignet med, hvad folk synes om ikke-luksussites. 

Luksusmærker som Hugo Boss, Burberry og Brooks Brothers ligger således med et tilfredsindeks på 76-78, hvorimod et site som amazon.com i en tidligere undersøgelse lå på indeks 88. 

- Luksusforhandlere har noget at indhente i forhold til mainstreamforhandlere, når man ser på kundeoplevelse på tværs af alle kanaler, udtaler Larry Freed administrerende direktør hos ForeSee, der står bag undersøgelse.

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD