Her er fremtidens forbruger
Showroomers er de nye forbrugere. Men selv om de ynder at tjekke priser og købe varer på nettet, har butikkerne god mulighed for at fange dem, læs her hvordan.
Fremtidens nye forbruger, en såkaldt 'showroomer' blev forleden præsenteret på Retail’s Big Show i New York. Det skriver Pejgruppen.com
En typisk showroomer er mellem 18-34 år, og cirka halvdelen af dem tjekker altid prisen på nettet inden de bevæger sig ned i butikken for at købe varen. Ligesom halvdelen af dem blot bruger butikkerne til at se på, røre ved og få information om varen, for dernæst at købe den på nettet. Ifølge Pejgruppen ved showroomers også ofte mere om varen end ekspedienten i butikken gør, skriver siden.
Butikkernes nye bedste ven
Og selv om den nye forbrugertype kunne lyde som de fysiske butikkers værste mareridt er de faktisk blevet udnævnt som butikkernes 'Nye bedste ven', skriver businessnewsdaily.com.
De er nemlig mere vilde med loyalitetsprogrammer og sociale medier end andre forbrugertyper og udveksler gerne personlig data med butikkerne mod forskellige typer af beløninger og tilbud. Det viser en ny undersøgelse lavet af det verdensomspændende firma Aimia, der laver et hav af loyalitetsprogrammer.
Loyale kunder
Deres rundspørgen blandt cirka 2.000 forbrugere viser blandt andet at showroomers er meget interesseret i loyalitetsprogrammer og generelt er lov
- Sammenlignet med ikke-showroomers, er showroomers mere tilbøjelige til at vælge mærker, der tilbyder belønning og mere tilbøjelige til at udstille loyal adfærd efter at have deltaget i en loyalitetsprogram, skriver de om undersøgelsen.
Cirka 58 procent af de unge showroomers er desuden på et socialt netværk dagligt, og halvdelen af disse skriver positive anmeldelser, skriver pejgruppen.com.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter