Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Her er fremtidens forbruger

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 16 januar 2013 kl. 09:59 af: Simone Hansen - 0

Showroomers er de nye forbrugere. Men selv om de ynder at tjekke priser og købe varer på nettet, har butikkerne god mulighed for at fange dem, læs her hvordan.

Fremtidens nye forbruger, en såkaldt 'showroomer' blev forleden præsenteret på Retail’s Big Show i New York. Det skriver Pejgruppen.com

En typisk showroomer er mellem 18-34 år, og cirka halvdelen af dem tjekker altid prisen på nettet inden de bevæger sig ned i butikken for at købe varen. Ligesom halvdelen af dem blot bruger butikkerne til at se på, røre ved og få information om varen, for dernæst at købe den på nettet. Ifølge Pejgruppen ved showroomers også ofte mere om varen end ekspedienten i butikken gør, skriver siden. 

Butikkernes nye bedste ven

Og selv om den nye forbrugertype kunne lyde som de fysiske butikkers værste mareridt er de faktisk blevet udnævnt som butikkernes 'Nye bedste ven', skriver businessnewsdaily.com. 

De er nemlig mere vilde med loyalitetsprogrammer og sociale medier end andre forbrugertyper og udveksler gerne personlig data med butikkerne mod forskellige typer af beløninger og tilbud. Det viser en ny undersøgelse lavet af det verdensomspændende firma Aimia, der laver et hav af loyalitetsprogrammer. 

Loyale kunder

Deres rundspørgen blandt cirka 2.000 forbrugere viser blandt andet at showroomers er meget interesseret i loyalitetsprogrammer og generelt er lov

- Sammenlignet med ikke-showroomers, er showroomers mere tilbøjelige til at vælge mærker, der tilbyder belønning og mere tilbøjelige til at udstille loyal adfærd efter at have deltaget i en loyalitetsprogram, skriver de om undersøgelsen. 

Cirka 58 procent af de unge showroomers er desuden på et socialt netværk dagligt, og halvdelen af disse skriver positive anmeldelser, skriver pejgruppen.com. 

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD