Forbrugerne er pessimistiske
Det er de færreste danskere, der tror, at deres købelyst vil stige i 2013. Krisen har skadet forbrugernes mindset, lyder vurderingen.
Den danske detailbranche skal ikke regne med, at der bliver hevet flere varer ned af hylderne til næste år. Kun 17 procent af de danske forbruger tror på, at deres forbrug vil stige i 2013, det viser en ny Megafonmåling ifølge epn.dk
Og den indstilling giver dystre fremtidsudsigter for detailhandlen, vurderer adm. direktør Asger H. Nielsen fra Megafon.
- Meget tyder på, at danskerne har vænnet sig til de dystre økonomiske udsigter, og at krisen kommer til at påvirke folks mindset i lang tid fremover, siger han til epn.dk.
Ifølge epn.dk har forbrugerne affundet sig med krisen og vænnet sig til vilkårerne. Det betyder blandt andet, at de køber flere discountprodukter, sparer op, afbetaler gæld og køber færre forbrugsgoder.
(epn.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter