Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Forbrugerne er pessimistiske

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 28 November 2012 kl. 11:09

Det er de færreste danskere, der tror, at deres købelyst vil stige i 2013. Krisen har skadet forbrugernes mindset, lyder vurderingen.

Den danske detailbranche skal ikke regne med, at der bliver hevet flere varer ned af hylderne til næste år. Kun 17 procent af de danske forbruger tror på, at deres forbrug vil stige i 2013, det viser en ny Megafonmåling ifølge epn.dk

Og den indstilling giver dystre fremtidsudsigter for detailhandlen, vurderer adm. direktør Asger H. Nielsen fra Megafon.

- Meget tyder på, at danskerne har vænnet sig til de dystre økonomiske udsigter, og at krisen kommer til at påvirke folks mindset i lang tid fremover, siger han til epn.dk.

Ifølge epn.dk har forbrugerne affundet sig med krisen og vænnet sig til vilkårerne. Det betyder blandt andet, at de køber flere discountprodukter, sparer op, afbetaler gæld og køber færre forbrugsgoder. 

(epn.dk)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD