Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Opråb til detailbranchen: Indtag mobilen nu

Foto: detailfolk.dk



Opråb til detailbranchen: Indtag mobilen nu
Foto: detailfolk.dk
Thursday den 25 October 2012 kl. 11:05 af: Freja Thorbech

Det handler om at fange kunderne der, hvor de er – og det er på mobilen. Derfor bør de danske detailhandlende få et mobiloptimeret site, lyder opfordringen fra Google.

Mobiloptimér jeres site.

Så enkelt er budskabet til de danske detailhandlende fra industry leader i Google Danmark, Nikolaj Thonbo.

Og Googles tal på området taler deres tydelige sprog.

Der foretages 500 søgninger i minuttet inden for retail-kategorien hos Google. 19 procent af disse søgninger kommer fra en mobiltelefon eller tablet.

- Det er en udvikling, som kun går en vej, og det er, at der kommer flere og flere interaktioner fra mobiltelefoner eller tablets, siger Nikolaj Thonbo og forklarer, at man hos Google forventer, at omkring halvdelen af alle søgninger vil komme fra mobiltelefoner eller tablets inden for de næste to år.

Konkurrenten er kun et klik væk

Han hæfter sig ved, at der stadig er 63 procent af de større danske virksomheder, der ikke har et mobiloptimeret website, og som derved giver kunderne en dårlig oplevelse, når de forsøger at nå butikken på mobilen. Og det kan have store konsekvenser.

- Hvis man ikke kan svare sine kunder på den platform, som de er på, så har man et problem, og så går kunderne til ens konkurrent, som aldrig er mere end et klik væk, siger Nikolaj Thonbo til detailfolk.dk.

Faktisk viser en undersøgelse, at 40 procent er gået over til konkurrenten efter en dårlig oplevelse på mobilen, og 57 procent ville ikke anbefale et firma med et dårligt mobilsite.

- Man mister kunder både i den fysiske verden og i online verden ved ikke at følge forbrugerne, og forbrugerne forventer et godt mobiloptimeret site, siger Nikolaj Thonbo.

Logistikken er den største udfordring

Nikolaj Thonbo tror ikke, at det er teknikken, der er den største udfordring for de virksomheder, der endnu ikke er kommet med på bølgen. Han mener i stedet, at det kan være logistikken, der volder problemer.

Med en online tilstedeværelse og et mobiloptimeret site kan kunderne i princippet bestille varer fra online forretningen, mens de står i den fysiske butik, hvis en bestemt størrelse eller farve på et produkt ikke lige er på lager i butikken.

Men hvem skal man så tilskrive det salg – den fysiske forretning eller online forretningen?

Det må de detailhandlende gøre op med sig selv mener Nikolaj Thonbo.

- For sagen er bare, at hvis man ikke gør det, så mister man momentum, og man mister kunder, siger han.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD