Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

International ekspert: Sådan handler dine kunder i fremtiden

Foto: detailfolk.dk



International ekspert: Sådan handler dine kunder i fremtiden
Foto: detailfolk.dk
Thursday den 11 October 2012 kl. 10:17 af: Freja Thorbech

Kunderne forventer, at de kan handle på tværs af en butiks forskellige kanaler. Her er en international eksperts råd til, hvordan du er på forkant med dine kunders fremtidige handlemønstre.

Cross-channel er fremtidens måde at handle på, og derfor er der ingen tid at spilde – det handler om at komme i gang.

Det slog den internationale cross-channel ekspert Jim Okamura fast, da han talte på Retail Institute Scandinavias cross-channel konference i København i sidste uge.

Den internationale ekspert slog fast, at kunderne forventer at kunne handle hvor som helst og når som helst.

Han havde en lang række råd til de detailhandlende i Danmark, som vi har sammenfattet til dig her.

Vær 100 procent opdateret online – også på butikkens lager
Sørg for at have en fuldt opdateret og synlig lagerstatus – både for butikken og webshoppen. Kunden skal altid kunne se, hvor alle produkter er på lager. Dermed kan de selv vælge at handle når og hvor, det passer dem. Det kan eksempelvis være ved at købe på nettet og hente varen i butikken

Nedbryd siloerne og kig samlet på indtjening
Sørg for, at din virksomhed kigger samlet på sin indtjening. Det nytter ikke, at der sidder én salgsansvarlig i webshoppen og én i den fysiske butik, der skal leve op til hver deres budgetter. Det handler om i fællesskab at arbejde for virksomhedens bedste.

Skab trafik fra webshoppen til den fysisk butik
Sørg for at have en dedikeret service- og afhentningsdisk i den fysiske butik, hvor kunderne kan hente de varer, de har bestilt på nettet. Det er noget, som eksempelvis stormagasinerne Marks and Spencer i England og Walmart i USA har haft succes med.

Skab trafik fra den fysiske butik til webshoppen
Sørg for at informere kunderne om muligheder på webshoppen, når de handler i den fysiske butik. Det kan eksempelvis ske ved profilering ved kasseområdet eller andre steder i butikken.

Involvér kunderne via en tablet eller pc i butikken
Brug en tablet eller pc i butikken, hvor kunderne har mulighed for at se dit fulde sortiment, hvis du ikke har lagerkapacitet til at rumme det hele i butikken. Kunden skal dog optimalt ikke betjene pc eller tablet alene, men derimod assisteres af personalet, der skal uddannes i netop denne form for rådgivning.

Lev op til kundernes forventninger, tag udgangspunkt i kunden
For kunderne er der ikke forskel på en fysisk butik og den samme butik i en online udgave. De har billedet af, at det er den samme butik, de handler i. De forventer, at handlen går på tværs, og at de kan bytte en vare i den fysiske butik, som de har købt på nettet. Så skal man leve op til deres forventninger, er det bare med at komme i gang med at skabe synergi mellem den fysiske butik og webshoppen.

Gør det nu – før dine producenter gør det
Det handler om at komme i gang med det samme. Der bliver kun flere og flere konkurrenter, efterhånden som producenterne indser, at de ligeså godt kan sælge deres egne produkter online. Derfor er du nødt til at finde og styrke din egen berettigelse.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD