Derfor giver det værdi at være på Facebook
En undersøgelse løfter sløret for, hvorfor kunder 'liker' virksomheder på Facebook og hvor meget et enkelt 'like' er værd.
Det kan godt betale sig at være til stedet på Facebook.
I hvert fald kan en undersøgelse fra det amerikanske bureau Syncapse fortælle, at den gennemsnitlige værdi af en Facebook-fan er steget med 28 procent siden 2010 til en værdi på 174,17 dollar i 2013.
Undersøgelsen 'The Value of a Facebook Fan 2013' er lavet med udgangspunkt i store globale brands og både detailkæder som Zara, H&M og Walmart er med i undersøgelsen.
Den konkluderer også, at Facebook-fans er mere tilbøjelige til at bruge flere penge på et brand end ikke-fans, selvom de ikke nødvendigvis har flere penge mellem hænderne.Hver femte Facebook-fan er også mere tilfreds med et brand end ikke-fans. Og så er de også mere villige til at anbefale et brand til andre.
Følelser har stor betydning
Der er to hovedårsager til, hvorfor folk bliver fan af et brand på Facebook.
Den ene er udsigten til en belønning som eksempelvis en rabat, den anden er mere følelsesmæssig betonet og består i et ønske om at give sin støtte til et specifikt brand og modtage opdateringer fra den pågældende brand.
Overraskende nok er det især det sidstnævnte, der får de fleste til at 'like' et brand på Facebook. Mange vil gerne udtrykke sig selv på Facebook gennem de brands, de vælger 'like'.
Undersøgelsen konkluderer også, at Facebook-fans ofte vil have prøvet et brand, før de bliver fans.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter