Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Dagens retail-ligning: VM = UX+UI IRL"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

Derfor giver det værdi at være på Facebook

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 5 juli 2013 kl. 10:45 af: Freja Thorbech

En undersøgelse løfter sløret for, hvorfor kunder 'liker' virksomheder på Facebook og hvor meget et enkelt 'like' er værd.

Det kan godt betale sig at være til stedet på Facebook.

I hvert fald kan en undersøgelse fra det amerikanske bureau Syncapse fortælle, at den gennemsnitlige værdi af en Facebook-fan er steget med 28 procent siden 2010 til en værdi på 174,17 dollar i 2013.

Undersøgelsen 'The Value of a Facebook Fan 2013' er lavet med udgangspunkt i store globale brands og både detailkæder som Zara, H&M og Walmart er med i undersøgelsen.

Den konkluderer også, at Facebook-fans er mere tilbøjelige til at bruge flere penge på et brand end ikke-fans, selvom de ikke nødvendigvis har flere penge mellem hænderne.Hver femte Facebook-fan er også mere tilfreds med et brand end ikke-fans. Og så er de også mere villige til at anbefale et brand til andre.

Følelser har stor betydning

Der er to hovedårsager til, hvorfor folk bliver fan af et brand på Facebook.

Den ene er udsigten til en belønning som eksempelvis en rabat, den anden er mere følelsesmæssig betonet og består i et ønske om at give sin støtte til et specifikt brand og modtage opdateringer fra den pågældende brand.

Overraskende nok er det især det sidstnævnte, der får de fleste til at 'like' et brand på Facebook. Mange vil gerne udtrykke sig selv på Facebook gennem de brands, de vælger 'like'.

Undersøgelsen konkluderer også, at Facebook-fans ofte vil have prøvet et brand, før de bliver fans.

LÆS OGSÅ: Sådan laver du lovlige konkurrencer på Facebook



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD