Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Facebook bruges oftere til kundeservice

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 21 February 2013 kl. 06:30 af: Puk Holm Hansen

Mange virksomheder bruger i større grad de sociale medier til kundeservice.

Der har ikke været helt ligeså stor succes med annoncering på Facebook, som mange danske virksomheder havde regnet med. Til gengæld er de sociale medier begyndt at vise sig nyttige til kundeservice.

Det skriver online-firmaet Timm Textus i en pressemeddelelse fra Business Direct.

- Facebook, Twitter og endda også Google Plus bruges i dag til andet end reklame. Det er en stor fordel at være tilstede på den samme platform som ens kunder. Man kan hurtigt reagere, hvis en kunde har et problem, eller hvis dette problem har udviklet sig til dårlig omtale, mener Timm Textus.

Den alternative brug af Facebook er ikke ny, og mange danske virksomheder er gode til at udnytte de sociale medier.

LÆS OGSÅ: Forbrugere stemmer Zapp-isen tilbage med 50.000 likes


Sociale medier er tve-æggede sværd

Den direkte kontakt til kunderne og mulighed for annoncering og anden markedsføring gør de sociale medier særdeles nyttige for virksomhederne. Men der er også en bagside af medaljen. På platforme som Facebook og Twitter har kunderne nemlig rig mulighed for at lufte ikke bare positive tilkendegivelser, men også deres frustrationer. Og det er noget, der kan sprede sig hurtigt.

LÆS OGSÅ: Klager spredes på sociale medier

Flere såkaldte "shitstorme" og Facebook-furorer har været i medierne i løbet af de sidste par måneder, hvor blandt andet Netto og Matas er blevet angrebet af utilfredse kunder.

LÆS OGSÅ: Netto-sagen er et eksempel på kundernes magt på Facebook


Der er dog det positive i det, at virksomhederne har mulighed for at kontakte kunderne direkte på et social medie, og de kan dermed prøve på at oprette skaden eller løse problemet, før det udvikler sig til en potentiel shitstorm.

De danske detailvirksomheder må dog i fremtiden indstille sig på, at de sociale medier har givet kunderne en ny magt, som man er nødt til at tage højde for.

LÆS OGSÅ: Kunder presser virksomheder på sociale medier



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD