Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Facebook bruges oftere til kundeservice

Foto: detailfolk.dk



Torsdag den 21 februar 2013 kl. 06:30 af: Puk Holm Hansen - 0

Mange virksomheder bruger i større grad de sociale medier til kundeservice.

Der har ikke været helt ligeså stor succes med annoncering på Facebook, som mange danske virksomheder havde regnet med. Til gengæld er de sociale medier begyndt at vise sig nyttige til kundeservice.

Det skriver online-firmaet Timm Textus i en pressemeddelelse fra Business Direct.

- Facebook, Twitter og endda også Google Plus bruges i dag til andet end reklame. Det er en stor fordel at være tilstede på den samme platform som ens kunder. Man kan hurtigt reagere, hvis en kunde har et problem, eller hvis dette problem har udviklet sig til dårlig omtale, mener Timm Textus.

Den alternative brug af Facebook er ikke ny, og mange danske virksomheder er gode til at udnytte de sociale medier.

LÆS OGSÅ: Forbrugere stemmer Zapp-isen tilbage med 50.000 likes


Sociale medier er tve-æggede sværd

Den direkte kontakt til kunderne og mulighed for annoncering og anden markedsføring gør de sociale medier særdeles nyttige for virksomhederne. Men der er også en bagside af medaljen. På platforme som Facebook og Twitter har kunderne nemlig rig mulighed for at lufte ikke bare positive tilkendegivelser, men også deres frustrationer. Og det er noget, der kan sprede sig hurtigt.

LÆS OGSÅ: Klager spredes på sociale medier

Flere såkaldte "shitstorme" og Facebook-furorer har været i medierne i løbet af de sidste par måneder, hvor blandt andet Netto og Matas er blevet angrebet af utilfredse kunder.

LÆS OGSÅ: Netto-sagen er et eksempel på kundernes magt på Facebook


Der er dog det positive i det, at virksomhederne har mulighed for at kontakte kunderne direkte på et social medie, og de kan dermed prøve på at oprette skaden eller løse problemet, før det udvikler sig til en potentiel shitstorm.

De danske detailvirksomheder må dog i fremtiden indstille sig på, at de sociale medier har givet kunderne en ny magt, som man er nødt til at tage højde for.

LÆS OGSÅ: Kunder presser virksomheder på sociale medier



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD