Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Netto-sagen er et eksempel på kundernes magt på Facebook

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 24 January 2013 kl. 11:49 af: Puk Holm Hansen

Det er ikke sidste gang, vi kommer til at se en Facebook-furore som den, der opstod, da Netto var i vælten med sagen om polske varer.

De sociale medier kan få virksomheder til helt at ændre strategi, hvis de presses nok af kunderne, og det er noget, vi vil få meget mere at se i de kommende år, mener Christian W. Larsen ansvarshavende chefredaktør på markedsføring.dk.

Således fik en massiv klagestorm på Facebook, der kom som en reaktion på et interview med Nettos direktør, Netto til at meddele, at der ville blive indkøbt færre polske varer, end det egentlig var planlagt.

- Fordi journalisten vinklede, som han gjorde, altså i et misforstået forsvar for danske producenter, der jo ikke rammes, hvis Nettos strategi bliver en succes, vaklede Netto-ledelsen i troen, skriver Christian W. Larsen.

Det vil brede sig som en pest

På denne måde er de sociale medier tve-æggede sværd, fordi de på den ene side kan bruges til markedsføring, og fordi de på den anden side giver kunderne magt til at lufte deres frustrationer og give virksomheder dårlig omtale.

Desværre er Netto-sagen langt fra det sidste, vi vil få at se til ”offentlig debat, der eksploderer i cyberspace-junglen”:

- Den udvikling vil vi se formere sig som en pest i de kommende år, skriver Christian W. Larsen i sit indlæg på markedsføring.dk.

LÆS OGSÅ: Kundekritik får Netto til at trække i land


LÆS OGSÅ: Kunder presser virksomheder på sociale medier


 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD