Netto-sagen er et eksempel på kundernes magt på Facebook
Det er ikke sidste gang, vi kommer til at se en Facebook-furore som den, der opstod, da Netto var i vælten med sagen om polske varer.
De sociale medier kan få virksomheder til helt at ændre strategi, hvis de presses nok af kunderne, og det er noget, vi vil få meget mere at se i de kommende år, mener Christian W. Larsen ansvarshavende chefredaktør på markedsføring.dk.
Således fik en massiv klagestorm på Facebook, der kom som en reaktion på et interview med Nettos direktør, Netto til at meddele, at der ville blive indkøbt færre polske varer, end det egentlig var planlagt.
- Fordi journalisten vinklede, som han gjorde, altså i et misforstået forsvar for danske producenter, der jo ikke rammes, hvis Nettos strategi bliver en succes, vaklede Netto-ledelsen i troen, skriver Christian W. Larsen.
Det vil brede sig som en pest
På denne måde er de sociale medier tve-æggede sværd, fordi de på den ene side kan bruges til markedsføring, og fordi de på den anden side giver kunderne magt til at lufte deres frustrationer og give virksomheder dårlig omtale.
Desværre er Netto-sagen langt fra det sidste, vi vil få at se til ”offentlig debat, der eksploderer i cyberspace-junglen”:
- Den udvikling vil vi se formere sig som en pest i de kommende år, skriver Christian W. Larsen i sit indlæg på markedsføring.dk.
LÆS OGSÅ: Kundekritik får Netto til at trække i land
LÆS OGSÅ: Kunder presser virksomheder på sociale medier
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter