Netto satser på polske varer
Fløjlshandskerne er for længst lagt til side. Netto skifter nu en række af sine danske varer ud med polske for at kunne hamle op med Aldi og Lidl i discountopgøret.
En nødvendig strategi for Netto, en trist nyhed for danske leverandører. Når Netto går sine varer igennem med tættekam for at matche dem med billigere alternativer fra Polen, sætter det de danske leverandører på prøve.
LÆS OGSÅ: Discount-giganter lider i Sverige
Det skriver Berlingske Business.
Dansk Supermarkedkoncernen har placeret discountkæden Netto forrest i feltet, der skal indtage nabolandene Polen, Tyskland og Sverige. I Polen regner Netto med at åbne 50 butikker årligt fremover, og derfor bliver varesortimentet nu gjort internationalt i alle kædens butikker.
- Der er også skærpet konkurrence i Danmark, og vi skal kunne tilbyde vores kunder de bedste varer til de bedste priser hver dag. I det lys er det klart, at hvis vi kan se nogle muligheder i at få polske og tyske leverandører til at levere til de danske butikker, er vi nødt til at se positivt på det, siger Claus Juel-Jensen, direktør i Netto til Berlingske Business.
LÆS OGSÅ: Chefredaktør: Lukkeloven hjælper Netto med at presse Fakta
Netto skifter strategi med forbrugerne i ryggen
Direktør i Retail Institute Scandinavia, Henning Bahr, mener Netto kan slippe af sted med den nye strategi, fordi danskerne prioriterer friskhed, sundhed og fedtindhold over varernes nationalitet, og fordi den lave pris også betyder meget for danskerne.
- Forbrugerne vil formentlig have en god portion tillid til, at Netto kan udvælge de rette produkter og leverandører, hvor der ikke er problemer med kvaliteten eller fødevaresikkerheden, siger han til Berlingske Business.
(Berlingske Business)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter