Sådan kan små butikker bruge Facebook
Der er forskel på, hvordan store kæder og små butikker bør bruge de sociale medier, læs eksperternes råd til de små butikker her.
Der er ingen grund til den helt store markedsføring og onlineannoncering på Facebook, hvis du er en lille butik. Det populære sociale medie tilbyder til gengæld en anden service, der er ganske gavnlig for små butikker, nemlig check-in-funktionen.
Og en af de bedste måder en lille butik kan profilere sig selv, er, ifølge eksperter, ved at give kunden et tilbud, hvis de ”checker ind” på Facebook, så deres venner kan se, at de har besøgt butikken. Det skriver business.dk.
Relation til kunden
- Når man laver et check-in, giver det butiksejeren en fordel, fordi de kan se, hvem der har tjekket ind, og hvad de har reageret på. Det giver dem en relation i forhold til kunderne, siger Thomas Ryhdahl, partner i reklamebureauet RelationshusetGekko til Business.dk.
Han bakkes op ad Mads Kæmsgaard Eberholst, lektor på RUC på instituttet for kommunikation, virksomheder og informationsteknologi med speciale i journalistik
- Viral reklame er den bedste reklame, man kan få, for den har modtagerens venner som afsender. Reklamen bliver mindre gennemsigtig og så meget desto stærkere, siger han til business.dk.
(kilde: business.dk)
LÆS OGSÅ: Sådan bruger detailvirksomheder bedst de sociale medier
Link til artikel på Business.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter